FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
I den nya kampanjen "Botshop.nu" ska resenärer som köper SL-biljetter få rösta på vad plankarnas böter ska gå till att åtgärda. Bakom kampanjen står DDB Stockholm.
Läs mer: http://www.resume.se/nyheter/webb/20...oter-gar-till/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Hoppas att lobbying för en avgiftsfri kollektivtrafik kommer finnas med på listan.
__________________
eldefors.com - Personlig (teknik)-blogg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sverige är ett samhälle där säkert snart 50% är bidragstagare och inte betalar fulla priset dom kostar samhället. Redan idag får dom som åker kollektivtrafik bidrag då dom inte betalar fulla marknadspriset det kostar hålla igång. Sedan att Sverige är rätt efterblivna och har massa spärrar som kostar massa extra, andra länder som Tyskland har inga spärrar. Att komma åt plankningen måste garanterat skada och kosta mer än det ger, helt öppet med random kontroller borde vara optimalt. Massa extra stopp och grindar stör bara övriga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Och funkar utan spärrar i Tyskland bland annat. Så högre straffavgifter hade garanterat gett bättre resultat än spärrar i längden och mer kontroller random. Sedan borde det vara rimligt kräva folk betalar full pris, hade varit rimligt kräva en anslutningsavgift på kanske 300k-1miljon och en högre månadskostnad för täcka hela driftkostnaden. Dom som köper en bra bil kan lätt hamna 500k-1miljon där en värdeminskning är extremt samt höga skatter och driftkostnad. Lika rimligt kollektivtrafiken får betalas fullt ut av dom som använder den precis som dom som väljer bilen får ta hela kostnad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Jag skulle förmodligen, om jag nu hade bott i Stockholm, vara en av förlorarna ekonomiskt på ett sådant system. Men olikt dig är inte det min utgångspunkt i alla situationer. Sen är det ju också så att hälften av finansieringen i de flesta kollektivtrafikbolag redan sker via skattesedlarna. Jag skulle bara vilja dubbla detta.
__________________
eldefors.com - Personlig (teknik)-blogg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ett rättvist system hade varit att varje person betalar faktiska kostnader och justerar det i olika försäkringar. Då kan man justera samhällsservice i olika nivå efter det man betalar för. I ditt exempel så blir dom som åker bli dubbelbeskattade då parasiter får åka gratis kollektivtrafik på dina pengar. Det är inte rimligt, så redan orimligt att stor del av kollektivtrafiken redan idag lever på skattepengar. Sverige landet där medborgarna inte behöver göra rätt för sig och stå på egna ben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
PS. Begreppet dubbelbeskattning ska du nog akta dig lite för att använda innan du förstår att det egentligen har en annan innebörd.
__________________
eldefors.com - Personlig (teknik)-blogg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Att jämställa arbetarklassen med boskap tycker jag personligen indikerar en förmäten och ganska unken människosyn. OCH det är ju faktiskt till stor del tvärtom, dvs att de rika blir rikare på bekostnad av arbetarklassen, som utgör billig arbetskraft (utför arbetsuppgifter som överklassen ej skulle drömma om till skitlöner) och står för en stor del av konsumtionen. Man skall inte sätta sig på en för hög pedestal bara för att man lyckats ekonomiskt. Ingen vet med säkerhet hur det är om tio eller tjugo år.
__________________
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2013-11-20 klockan 13:06 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|