FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag söker utvecklare till ett mobilt projekt. Var hittar jag utvecklare till sånt?
Det bästa hade varit att samarbeta med någon student som gör en c-uppsats för möjlighet till anställning och kanske delägandeskap. Vilka utbildningar bör jag kontakta i så fall som lär ut nog med kunskap att programmera t.ex instagram? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hyper Island har väl en massa sånt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag anser att det behövs en a-spelare för det här. Det borde finnas några där ute som studerar och lever för mobil utveckling, som inte är anställda än. Var är största chansen att man hittar sånna?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
För att rekrytera A-spelare så måste du vara beredd att betala marknadsmässig lön, de jobbar aldrig gratis. De har lätt att få jobb och företagen bjuder över varandra för att få in dem i sina företag. Men A-spelare trivs bäst att jobba med andra A-spelare och har man en konsekvent rekryteringspolicy att endast ta in A-spelare så kommer A-spelare att söka sig till dessa andra A-spelare och då blir lönen inte lika viktig för dem, i längden blir det med andra ord billigare för företaget att enbart anställa de bästa A-spelarna man kan få tag på.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|