FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Vart kollar ni om .SE domän är lediga på ett säkert och användarvänligt sätt? T.Ex. Om man använder GoDaddy.com och råkar hitta ett bra namn som är ledigt, om man sedan inte köper den inom 10 minuter är risken hög att GoDaddy själva köper den. Kan låta konstigt men det har hänt mig och en del andra jag känner flera gånger. Därför använder jag NameCheap.com när jag skall kolla om domän är lediga. Så vad är säker och bra för .Se/.Nu?? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker Crystones sökfunktion är skön och jag har nog aldrig "blivit av" med någon domän som jag har köpt där.
Den kan iofs lagga lite ibland beroende vad man surfar in på (typ mobil) men annars fungerar den bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
whois i terminalen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag använder mig av CityNetworks egna (efter inloggning till kontrollpanelen).
De visar resultat för nästan alla toppdomäner även om det inte går så jättesnabbt varje gång. För att snabbkolla en domän brukar jag använda mig av Loopia. Har inte märkt att någon roffat åt sig domännamn som har vart utav värde. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Den är både mycket snabbare och har mer funktioner för filtrering m.m. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-11-05 klockan 09:28 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Loopia och Namecheap
mvh Anders |
||