FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, kan någon komma med förslag om hur man får ett fast tel nummer typ -08 till sin mobil. Vilka kan erbjuda denna service bäst?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vilken operatör har du?
Alla leverantörer har det idag. Vi kör med Tele2, funkar tokbra. 69kr/månaden för fastnästs nr. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi kör med Tre, jag tror att kostnaden är 49 kr i månaden. Mobil hemtelefoni kallas den!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för snabba svar. Ok, då är det bara att ringa tele2 då. Kollade annars på denna lösning http://www.flynumber.com/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
ain.se erbjuder mobil växellösning utan koppling till operatören där du även kan få fastnummer utan att det går via SIP eller liknande.
Utöver det kan du självklart installera Skype eller annan IP-tel mjukvara och köra. Fungerar superbra när du kör Wifi, sen finns det ingen direkt garanti när du kör 3g/4g. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Banned
|
Jag rekommenderar Telenor eller Telia då dom har bäst täckning överlag, skiljer såklart beroende på var i landet. Tror det kostar 50 kronor per månad både hos Telenor och Telia. Mobil hemtelefoni heter det som nämnts.
Dessutom har Telenor för tillfället riktigt bra erbjudande på mobil abonnemang. 15000 minuter att ringa för (ingen uppkopplingsavgift), 15000 sms och 15000 mms Tele2, Comviq och Tre är billiga och billigt är inte alltid bäst ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Visst är det lustigt att så direkt uttala sig om bra och dåliga operatörer.
Telenor och Tre har gemensamt 3g nät i stora delar av landet. Telia och Tele2 har gemensamt 4g nät Telenors nät är bättre i 2 av 3 försök jämfört med Telia. Tre har högst datahastighet. Tele2 och Comviq är samma företag, olika varumärken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Telia och Tele2 har väl förresten inte gemensamt 4g-nät? Telenor och Tre har egna 3g-nät i storstäderna men i stora delar av Norrlands inland så är Telenor och Tre tämligen värdelösa.
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Telia+Tele2 = gemensamt 3g nät i hela landet
Telenor+Tre = gemensamt 3g nät i stora delar av landet utanför de 3 största städerna Tele2+Telenor = gemensamt 4g nät Telia+Tele2 har gemensamt 4g licenser som de dock inte verkar använda ännu Det är lite svårt att hitta säkra uppgifter, har starkt för mig att Telia+Tele2 byggde gemensamt 4g, men det kanske bara är så att de äger frekvenser gemensamt men ännu inte använder dem. Inte heller helt säkert att alla samarbeten ovan faktiskt stämmer (längre). Men min poäng är att det är inte så enkelt som att säga "operatören X är bäst". |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|