FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Jag får inte min jquery att fungera när jag kör med MAMP. jquery ligger i en egen .js fil och innehåller: Kod:
$(document).ready(function() { $('.pull-me').click(function() { $('.panel').slideToggle('slow'); }); }); Någon som vet om det är något spec med MAMP man måste göra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fungerar det att köra utan att kolla när dokumentet är redo, och att lägga scriptet längst ner på sidan?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är inte helt hundra på hur du menar. ska scriptet in där det ska användas menar du?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Och du har lagt allt mellan <script> taggar
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
I min header fil som jag inkluderar på alla sidor har jag
Kod:
<script type="text/javascript" src="js/script.js"></script> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
och du infogar jquery.js innan detta script och ditt script precis innan </body> ?
vilken version av jQuery använder du? istället för .click(function(){...}) prova .on("click",function(){...}); Senast redigerad av allstars den 2013-06-26 klockan 23:44 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fungerar alert("hej"); ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om din jQuery-version är 1.9+ ska du använda $('.pull-me').on('click', function(){...}) som allstars påpekar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag tror att du har glömt att inkludera jquery som allstars nämner.
Följande fungerar (även din javascript-kod fungerar i jQuery 1.9.1): http://jsfiddle.net/rCGne/ Inkludera detta innan din scripts.js-fil så ska du se att du har mycket bättre resultat. Kod:
<script src="//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.9.1/jquery.min.js"></script>
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för all hjälp allihopa! Är inte hemma just nu men ska prova att lägga till det du skrev Alex. Återkommer med resultat
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|