FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Vi ska byta namn på företaget. Fick dock avslag idag på grund av att det finns en EF med ett snarlikt namn, så har varit i kontakt med den firman och de sa att det var ok med dem. Men vi har ju skickat in 5 alternativ på namn, och det vi vill gå på är en variant som inte finns med bland de fem alternativen. Så här dags har ju inte Bolagsverkets växel öppet så tänkte fråga allt klokt folk här istället, går det bra att skicka in medgivandet och på det skriva det namnet vi vill ha (som inte står med i ärendet) och sen komplettera ärendet med det namn vi vill ha istället? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan lägga till ett anat namn än de du tänkt från början, ring och snacka med bolagsverket innan du skickar in dina papper bara.
Jag höll på att joxa i evigheter med att skicka in nya förslag som de avslog hela tiden, men sen ringde jag och då löste det sig samma dag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jo Bolagsverket är bra att ha att göra med, trevliga och svarar snabbt
![]() Tänkte mest om någon visste rakt av på studs här, så hade jag kunnat fixa med det redan ikväll. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du måste snacka med din handläggare direkt annars kan det lätt bli missförstånd, vilket iofs går att reda ut men det tar sån hiskelig tid....
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|