FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej. Har stora problem med Filezilla, den står och tuggar och försöker överföra men till slut på grund av Time expiring så får man inte över något? Har för mig att jag haft problem med detta förut, men kommer ihåg hur detta löstes?
Har inte ändrat ngt med brandvägg/virus eller liknande, kan det vara något med passive/active mode? Senast redigerad av Nordico den 2013-05-08 klockan 10:13 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har fått över filerna, men ack så långsamt och tog ett par av och påstängningar av Filezilla
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Från vart till vart? Kör du över 28.8k snöre?
Active/passive beror också på hur confen ser ut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej tack för ditt svar. ja det stämmer. vi sitter i Spanien och kör via loopia.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Lite offtopic:
Ni bör känna till att Filezilla sparar alla lösenord och inloggningsuppgifter i klartext i en textfil i er dator. Denna textfil finns kvar även om ni avinstallerar Filezilla. Diverse malware/virus/0-day exploits brukar kopiera denna filen ... Jag bytte direkt till CuteFTP Pro när jag fann ut detta - de har stöd för kryptering. Jag skrev även på deras forum om detta men säkerhet verkat inte prioriterat för dem: https://forum.filezilla-project.org/...4b9bb51c60764b |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har samma problem som trådskaparen, får upp något om att det är indexfiler som hela tiden fastnar, sen blir det timeout och sedan kör den vidare. Kan inte ens se att det alltid finns indexfiler som ska föras över i alla lägen. Allt fungerar dock när överföringen är klar. Fattar ingenting, men sen är jag ingen superhacker heller...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|