FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har en webbutik som säljer Hello Kitty saker och vill att sidan ska hamna högre i Googles organiska sökträfflista. Vilken ankartext anser ni vara mest optimalt utifrån hur Google fungerar för att använda i de länkar som går till sidan?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Variation i ankartext är viktigt. Använd inte enbart det eller de fåtalet nyckelord du önskar ranka bra på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Som jimmit skriver bör du ha variation på ankartexterna så länkbygget ser naturligt ut: blanda fraser du vill synas på (t.ex. "hello kitty saker") med länkar där ankartexten är URL:en till butiken, "klicka här", "läs mer" osv.
Det är i mitt tycke viktigare att länkarna är i en relevant kontext än vilken ankartext du använder för själva länken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Förslag på ankartextfördelning:
http://www.domän.se - 20 % www.domän.se - 20 % domän.se - 20 % Företagsnamnet - 20 % sökord/fras - 20 % |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|