FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är det någon som har förslag på vettig hårdvara för ett besökssystem?
Det är alltså den typ av system där du skriver in ditt namn och vem du besöker varpå en etikett skrivs ut. Mjukvarumässigt kommer lösningen att vara egenutvecklad och troligen bestå av antingen en webblösning eller windowsprogramvara. Tanken är alltså något i stil med en tryckkänslig skärm eller enklare skärm med vettigt tangentbord. Jag har inte börjat kolla runt vad som finns, men tycker det vore spännande med förslag från någon som har erfarenhet av liknande lösningar.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns företag som säljer sådana delar som du är ute efter, mins dock inte namnet på dom. Men finns vettiga saker för det, allt från skärmar till tbord.
Även lite mer färdiga inkapslade enheter. Du kanske kan kolla Elfa, dom kan ha så du kan bygga ihop något själv kanske. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hm, Jag vet at MTG har exakt ett sånt system som du är ute efter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Comhem och Scandia har ett likadant.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker det smidigaste är en tryckkänslig skärm och att man gömmer tangentbordet i ett säkerhetsskåp tillsammans med dator och eventuella andra kommunikationsenheter.
Jag jobbade med en insättningsmaskin på en bank för några år sedan som hade en sån struktur, det fungerade väldigt smidigt. Tekniken bestod av enkla komponenter som: - Sedelläsare från Siemens, - En vanlig ganska enkel Persondator med Intel eller AMD processor - med Windows XP (Nu väljer man väl det senaste man har i Windowsväg typ Windows 8 eller så) - Jag jobbade med ett program som var skrivet i Visual Basic 6 och det funkade klockrent (nu skulle jag nog utveckla i endera C# eller VB.NET) - Allt var inkapslat i ett vanligt standardsäkerhetsskåp med utgång för kablar till nätverket och EL. - Skärmen var skyddad bakom en härdad glasskiva (tror faktiskt att skärmen hade glasskivan inbyggd) För en besöksapplikation kan man skala ner säkerheten betydligt och komma billigare undan. Men en vanlig tryckkänslig skärm där tangentbordet visas på skärmen (som hos Svensk bilprovning) och tangentbordet är helt dolt. Jag har sett att på biblioteken har de tangentbord men de är av så dålig kvalitet att de förstörs av slitaget från hårdhänta användare. Mitt råd är att skippa det fasta tangentbordet i publika miljöer. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|