FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Är det fler än jag som får fakturor från binero för domäner dom inte äger?
http://screencast.com/t/QtshJNoy Jag får en faktura för en domän som: 1: jag inte är ägare av, 2: Binero inte är registrar för, 3: Som binero inte har i sin DNS (har iofs inte så mycket med saken att göra) Det enda kriteriet som verkar ligga till grundlag för att skicka en faktura är att den ligger i deras kontrollpanel. Det här är inte heller första gången det sker. Så i teorien om jag lägger till facebook.com så får jag en faktura för den med? Är detta bara mitt konto, eller ett större problem/sviktande rutiner? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag får också såna...
Domänerna det handlar om för min del har dock legat hos dem tidigare, sen har jag bytt registrar men får fortfarande fakturor... /ignore... ![]() //Anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
jag känner att jag är väldigt intresserad av att veta hur många kr Binero drar in på dessa fkaturor per år, hur många användare som bara betalar utan att veta att dom faktiskt inte har domänerna där. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skulle tro att många kunder trots allt bara betalar och ser glada ut, långt ifrån alla har koll på det. Men det är bara vad jag tror. Det är säkert en liten kassako.
//Anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Binero har svikande rutiner inom i stort sett hela sin administration. Det är mer eller mindre en katastrof. Själv väntar jag fortfarande på återbetalning av dubbelbetalda fakturor sedan 3 veckor. Har inte ens fått svar.
Citat:
Vadå vad har kunden för skyldigheter? Menar du att ni (Binero) har rätt att fakturera för domännamn som man inte äger?! Det kallas bedrägeri! Det är era rutiner som är bristande, skyll inte på era kunder! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Knepigt Kjette, jag har konton hos fler än dom flesta tror jag, jag får bara denna typen av fakturor från binero. Jag har många domäner hos flera registrarer som jag har sålt/har förfallit, som jag alltså inte längre får fakturor på.
Varför kollar ni inte om ni är registrar före ni skickar en faktura? Man kan tycka att det är steg 1 att faktiskt kolla om man är ansvarig för det man tar betalt för? Om ni faktiskt har gjort undersökningar som du säger så är ni ju känt med problemet, men tycker alltså att det är helt godtyckligt att skicka falska fakturor för att ni menar att andra gör det? Det är så jag tolkar ditt svar åtminstone? Naturligtvis borde användaren ha koll på vilka domäner dom har vart, men ni vet lika väl som jag att så inte är fallet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Att skicka bluffakturor och sen prata om att "kunden" (som inte har beställt något) har åtaganden är ju en bisarr inställning. Sånt trodde jag bara oseriösa företag snackade om.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har också ett återkommande "problem" med detta. I flera fall har jag även tagit bort domäner från Binero v1 men får fakturor ändå, alternativt att det inte har varit möjligt att radera domänerna öht.
I princip bara Binero, Loopia och Domain registry of America - Dora* , som har detta problemet, trots att även jag har konto på ganska många ställen. * Ja, tolka det som ni vill, jag hanterar alla 3 på ungefär samma sätt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja samma problem här.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ett litet tips, från en simpel lekman, är att ni då gör något åt det. Bevisligen är folk trötta på nämnda problem - kanske ni kan ta några kunder från dina "över 20 registrarer" som vill ha en registrar med ordentliga rutiner. Been there, done that! Krävdes åtgärd från mitt håll för att få Binero att betala tillbaka. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|