FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sett att många vill köpa stora facebook sidor nu för tiden. Någon som vet vad dessa används till, skicka länkar eller? Är ju rätt svårt att få fram poster via en sida på FB om jag förstått det rätt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Antar att de ser det som en marknadsföringskanal för sina företag eller produkter.
Det har också blivit en del business i att ha stora grupper där man säljer inlägg, dvs att man tar betalt för att skriva om andras produkter eller tjänster på sidan. Jag har dock inte personlig erfarenhet av något av dessa, men jag vet att det förekommer i ganska stor skala. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jjag själv har köpt ett inlägg på en FB sida, den gav en del ska jag säga, jag kommer testa igen här under veckan och se om trenden försätter, läste idag en artikel på Metro om just facebooks sidor, här kommer LÄNKEN.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Mest intressant i mina ögon är vad dessa sidor faktiskt kostar. Visst det beror på demografi etc etc men skulle vara intressant att få ett hum. Sällan som priser skrivs ut.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag är också intresserad av prissättning på dessa sidor. Men visst är det väl så att sidor har svårare att få fram sina inlägg till alla som gillar deras sida. Fb har väl ett gäng mätetal för att se hur "populär" olika sidor är.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
En sida som har hög edgerank når fler av sina följare utan att behöva betala gissar jag, medans om man inte postar så ofta (och har över 300 likes, så kan man promota sina poster med valfritt belopp) såhär: http://cl.ly/image/1O0c1C18222J 30kr är minsta beloppet, har testat alla olika nivåer, och uppnått ganska varierande resultat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Normalt pris på FB sidor är 1000 dollar per 100.000 användare (riktiga o inga bots)
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|