FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
jag ska sälja rättigheterna till ett community script/deisg och jag vet inte hur man skriver kontraktet på ägarbytet av rättigheterna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Grundstomme Överlåtelse av objekt:
1 - Avtalets juridiska parter (med juridiskt namn, orgnr, adress m.m.) 2 - Omfattning (vad gäller avtalet, fullständig objektbeskrivning) 3 - Tidpunkter 4 - Säljarens åtagande (i form av åtgärder) 5 - Köparens åtagande (i form av åtgärder) 6 - Köpeskilling/arvode moms 7 - När ska betalning ske 8 - Vad händer vid endera parts dröjsmål av sitt åtagande 9 - Avtalets fullständighet 10 - Hur kompenseras köparen om värdet på köpeobjektet inte motsvarar beskrivningen? 11 - Vad händer om tredje part hindrar överlåtelsen? 12 - Hur ska tvister/tolkningar av avtalet lösas + vilket lands lagar ska gälla 13 - Hur ska ändringar ske (skriftligt) 14 - Jämkningsklausul (vid delvis ogiltigt innehåll) 15 - Vad krävs för att avtalet ska börja gälla (bådas underskrifter inom x dagar) 16 - Force Majoure (friskrivning vid yttre okontrollerad påverkan så part ej kan fullgöra sitt åtagande) 17 - Underskrifter + datering 18 - Eventuell bevittning Har jag glömt något? Senast redigerad av Conny Westh den 2013-04-03 klockan 11:53 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
tror inte det, Tack så väldigt mycket! uppskattas!
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|