FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Känns som man letat överallt på www men har ej hittat en enda praktikplats hos webbyrå. Vet ni kanske något ställe där jag kanske inte har kollat? Eller vet webbyråer som söker praktikanter?
Hjälp mig om ni vill att hitta en praktikplats eller xtra- /sommarjobb ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du får helt enkelt kontakta arbetsplatser själv, ingen kommer att jaga dig aktivt. Tror inte särskilt många som erbjuder praktikplatser utannonserar detta. Har du en liten trevlig portfolio /CV på nätet så underlättar det.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
+1
Googla upp alla webbyrårer i området där du bor. Kontakta sedan alla via mail och skicka med din portfolio. Btw, söker man sommarjobb redan nu? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
+1 + att hur många kallar sig för webbbyråer i dagens samhälle ? brukar oftast heta digital marketing eller något sådant klyftigt
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
det är inte riktigt ett sommarjobb utan mer ja, en prova på plats. Jag kan jobba vidare om ja känner för det och om företaget vill det och isåfall strunta i högskolan
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Börja med en bra portfolio sida, kontakta sedan folk. Vet inte om det är vad du har gjort, men även då är det tufft. Vi får ganska många förfrågningar, och det krävs verkligen något extra för att det ska bli något.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|