Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Penispiller

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-01-13, 18:13 #1
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2011
Mycket flitig postare

Standard Penispiller

Hej!

Har nyligen kikat på affiliateerbjudande för ett företag som säljer penispiller. Detta är inte erektionshjälp och inget varumärkesintrång, utan det handlar om naturliga piller för högre sexlust och liknande.

Min fråga är nu om detta är lagligt att sälja. Det verkar inte finnas något från läkemedelsverket på sidan, men å andra sidan är ingredienserna naturliga. Mer information på http://vimaxswedeen.com/vimax-pills.html. Om jag förstått det rätt finns det alltså inga kemikalier i det. Får man då sälja det?

Tack på förhand!
TheCheesePolice är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-13, 19:18 #2
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2011
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2011
Kan någon mod.ta bort länken
DanielN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-13, 19:31 #3
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Reg.datum: Apr 2006
Det är väl för det första inte du som ska sälja det? Du marknadsför bara det som affiliate, som du skriver.

Som du säkert vet är den branschen väldigt "smutsig" och man ska nog inte ta det de skriver som en sanning. Ingrediens-listan kan ju vara ett marknadsföringsknep i sig, både för att undkomma myndigheternas blickar men också att fler vill beställa när det är naturliga ingredienser.

Om du däremot utgår från att pillerna är tillverkade med de örter och ingredienser som står angivna kan det ses som ett kosttillskott/hälsokost och då är det fritt fram att sälja. Många av de ingredienserna som är angivna säljs ju ofta separat i svenska butiker. Men det kan ju vara värt att kolla upp alla innan du börjar.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-13, 19:57 #4
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av DanielN Visa inlägg
Kan någon mod.ta bort länken
Inte min sida, ägs av Chris själv.

Citat:
Ursprungligen postat av daniel_ Visa inlägg
Det är väl för det första inte du som ska sälja det? Du marknadsför bara det som affiliate, som du skriver.

Som du säkert vet är den branschen väldigt "smutsig" och man ska nog inte ta det de skriver som en sanning. Ingrediens-listan kan ju vara ett marknadsföringsknep i sig, både för att undkomma myndigheternas blickar men också att fler vill beställa när det är naturliga ingredienser.

Om du däremot utgår från att pillerna är tillverkade med de örter och ingredienser som står angivna kan det ses som ett kosttillskott/hälsokost och då är det fritt fram att sälja. Många av de ingredienserna som är angivna säljs ju ofta separat i svenska butiker. Men det kan ju vara värt att kolla upp alla innan du börjar.
Nä, jag tänkte bara vara affiliate. Snackade med killen som äger programmet på Skype och han hävdade även då att det bara var örter - kan jag då vara affiliate för det utan att få problem med lagen?
Oläst 2013-01-13, 21:56 #5
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003

Citat:
Ursprungligen postat av TheCheesePolice Visa inlägg
Nä, jag tänkte bara vara affiliate. Snackade med killen som äger programmet på Skype och han hävdade även då att det bara var örter - kan jag då vara affiliate för det utan att få problem med lagen?
Nja, du står ju kanske för domänen och marknadsför detta. Det är egentligen svårt att utala sig om. Jag kan inte något om lagen här., men ... titta bara på de som har torrentsidor och har anmälts/dömts (och allt möjligt), vissa bara länkade till torrents. Tänk om piller du skulle marknadsföra genom din domän, skulle döda någon, typ hjärtinfarkt.

Lite som daniel_ säger, så är det en "smutsig" bransch och det finns en del mycket bluff och olagliga preparat.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-13, 21:52 #6

Ja, vad skall man säga för att vara snäll

För det första så ser du direkt att fast man har svensk sida, så finns det inga bra kontaktuppgifter till företaget. Till sist hittar man något i Kanada och man ser att de ha rinkassotjänster i USA. Man har WhoisGuard på domänen. Domänen skall lura besökaren at företaget är Viamax Sweden AB, som också säljer piller.

Nu när jag nämnt Viamax Sweden AB, så kan det vara värt och nämna att deras piller har fått varningar senast och säljs inte av de mer seriösa butikerna:
http://www.lakemedelsverket.se/Alla-...x-Pure-Power-/

Senast redigerad av Helix den 2013-01-13 klockan 21:57
Oläst 2013-01-13, 22:22 #7
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
Ja, vad skall man säga för att vara snäll

För det första så ser du direkt att fast man har svensk sida, så finns det inga bra kontaktuppgifter till företaget. Till sist hittar man något i Kanada och man ser att de ha rinkassotjänster i USA. Man har WhoisGuard på domänen. Domänen skall lura besökaren at företaget är Viamax Sweden AB, som också säljer piller.

Nu när jag nämnt Viamax Sweden AB, så kan det vara värt och nämna att deras piller har fått varningar senast och säljs inte av de mer seriösa butikerna:
http://www.lakemedelsverket.se/Alla-...x-Pure-Power-/
Fast det är Viamax och inte Vimax va? Tror inte Vimax har något svenskt företag.

Huvudkontor

OA Internet Services Ltd.
5764 Monklan Ave, Suite 555
Montreal, Quebec
H4A 1E9
Canada

^Det är det riktiga företaget. Har kontakt med ägaren nämligen.
Oläst 2013-01-13, 22:32 #8
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av TheCheesePolice Visa inlägg
Fast det är Viamax och inte Vimax va? Tror inte Vimax har något svenskt företag.

Huvudkontor

OA Internet Services Ltd.
5764 Monklan Ave, Suite 555
Montreal, Quebec
H4A 1E9
Canada

^Det är det riktiga företaget. Har kontakt med ägaren nämligen.
Det han menar är ju att deras domän, vimaxswedeen.com lurar besökaren att tro att det är Viamax Sweden.
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-14, 14:38 #9

Citat:
Ursprungligen postat av Linuus Visa inlägg
Det han menar är ju att deras domän, vimaxswedeen.com lurar besökaren att tro att det är Viamax Sweden.
Exakt. När ett företag tar till sådana knep, använder ett man på produkten likt ett annat svensk företag (och kanske varumärke), så har jag svårt att tro att produkten är revolutionerande. Då hade de nog hellre arbetat in ett eget, bra varumärke. Men det är jag som tolkar det så kanske.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017