FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Har nyligen kikat på affiliateerbjudande för ett företag som säljer penispiller. Detta är inte erektionshjälp och inget varumärkesintrång, utan det handlar om naturliga piller för högre sexlust och liknande. Min fråga är nu om detta är lagligt att sälja. Det verkar inte finnas något från läkemedelsverket på sidan, men å andra sidan är ingredienserna naturliga. Mer information på http://vimaxswedeen.com/vimax-pills.html. Om jag förstått det rätt finns det alltså inga kemikalier i det. Får man då sälja det? Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan någon mod.ta bort länken
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är väl för det första inte du som ska sälja det? Du marknadsför bara det som affiliate, som du skriver.
Som du säkert vet är den branschen väldigt "smutsig" och man ska nog inte ta det de skriver som en sanning. Ingrediens-listan kan ju vara ett marknadsföringsknep i sig, både för att undkomma myndigheternas blickar men också att fler vill beställa när det är naturliga ingredienser. Om du däremot utgår från att pillerna är tillverkade med de örter och ingredienser som står angivna kan det ses som ett kosttillskott/hälsokost och då är det fritt fram att sälja. Många av de ingredienserna som är angivna säljs ju ofta separat i svenska butiker. Men det kan ju vara värt att kolla upp alla innan du börjar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Inte min sida, ägs av Chris själv.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Lite som daniel_ säger, så är det en "smutsig" bransch och det finns en del mycket bluff och olagliga preparat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Ja, vad skall man säga för att vara snäll
![]() För det första så ser du direkt att fast man har svensk sida, så finns det inga bra kontaktuppgifter till företaget. Till sist hittar man något i Kanada och man ser att de ha rinkassotjänster i USA. Man har WhoisGuard på domänen. Domänen skall lura besökaren at företaget är Viamax Sweden AB, som också säljer piller. Nu när jag nämnt Viamax Sweden AB, så kan det vara värt och nämna att deras piller har fått varningar senast och säljs inte av de mer seriösa butikerna: http://www.lakemedelsverket.se/Alla-...x-Pure-Power-/ Senast redigerad av Helix den 2013-01-13 klockan 21:57 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Huvudkontor OA Internet Services Ltd. 5764 Monklan Ave, Suite 555 Montreal, Quebec H4A 1E9 Canada ^Det är det riktiga företaget. Har kontakt med ägaren nämligen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det han menar är ju att deras domän, vimaxswedeen.com lurar besökaren att tro att det är Viamax Sweden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Exakt. När ett företag tar till sådana knep, använder ett man på produkten likt ett annat svensk företag (och kanske varumärke), så har jag svårt att tro att produkten är revolutionerande. Då hade de nog hellre arbetat in ett eget, bra varumärke. Men det är jag som tolkar det så kanske.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|