FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tänkte ta tillfället i akt och ställer därför denna fråga till alla WN-medlemmar som är kunder hos webbhotell. Vilket webbhotell anser ni har Sveriges bästa support?
För att denna omröstning ska bli någorlunda relevant så tänker jag inte skapa en omröstning eftersom de stora webbhotellen då per automatik får fler röster än de ska ha. Istället föreslår jag att alla besvarar frågan enligt nedan: 1. Vilket svenskt webbhotell har bäst support? 2. Vilka andra webbhotell har du använt den senaste tiden?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Går ju att vikta gentemot webbhotellens storlek eller mot antal supportärenden varje webbhotell har så detta går ju att lösa. Att man istället besvarar dina frågor lär ju inte göra det hela mer relevant.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jo, fast när det blir väldigt få från de mindre så fungerar det inte heller med viktning. På det här viset kan man jämföra webbhotell mot varandra på ett helt annat sätt vilket blir väldigt mycket mer relevant, intressant och effektivt. Jag ville testa något annorlunda för en gångs skull. Nu tycker jag vi låter folk svara på frågeställningen istället för att diskutera vidare kring detta.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-12-12 klockan 00:39 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Denna frågan går inte riktigt att svara på vilket Danielos säger.
Jag tycker tex. Telia har en grym support (Även om det blir galet ibland). Men att jämnföra Telia mot tex. Binero, CN, Loopia eller Glesys går inte. För det första så är det att blanda äpplen och päron, dels har det med storleken och dels med deras respektive kompetensområden (vilket skiljer sig markant). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
1. Tycker att Citynetwork ligger bra till, inte nödvändigtvis baserat på snabba svar utan snarare supportens engagemang.
Lite off topic, men längst ner skulle jag vilja placera Surftown som envisas med att ta extra betalt för telefonsupporten. Fick dessutom ett samtal förra veckan där en arg dam skällde på mig för att jag hade ett gammalt privatkonto där jag hostar en del skräp, på grund av att hon luskat fram att jag också driver företag. 2. FSdata och One.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Svår fråga, var länge sedan jag hade med vissa av aktörerna att göra men här kommer min lista.
1. CityNetworks, iaf då det gäller deras Telesupport, mailen har på tok för lång svarstid. 2. Binero, nu har jag iof flyttat från dessa men detta berodde ej på supporten. 3. Webbkonsulterna (Wk.se) - Var iof flera år sedan jag var hos dem, så kan ha ändrats, men då hade dom iaf snabb och riktigt bra support på både tele och mail. Absolut sist: One.com - där får man vad man betalar för, dvs inte mycket. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
1. Webbhotell är det CityNetwork. Domänhanteringen, utan tvekan Loopia
2. One.com. Har alltid fått den hjälpen jag behövt och mycket mer. Hjälpt mig ändra i koden tex. 3. Glesys, de har ett grymt bra forum för VPS där även deras arbetare svarar. Därför kommer de bland topp 3. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Intressant twist på Crystone tråden ...
1. Oderland har bäst support enl. mig. 2. Har kört det mesta såsom one.com, oderland, manufrog, loopia, fs-data samt binero. Föredrar dock att hosta själv ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker du är något på spåren där Johan, många inser inte att support och all den tid detta tar är något som man inte kan göra gratis, och att det i själva verket måste läggas på det pris man tar ut. Dvs. om man ska jämföra kvaliteten på den support man får måste man även ta i beaktning vilket pris man betalar för sitt webbkonto med den support som ingår. Dvs, får man lite sämre eller rentaav dålig support på one.com för 12kr/mån så kan man ju ända hävda att man får mycket support för pengarna. För om man får 15 minuters bra support på one.com så har one.com gått plus minus noll på en på 5års tid, förutsatt att man fortsätter som kund.
Senast redigerad av Danielos den 2012-12-12 klockan 22:30 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|