FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har en windows-server och har installerat FTP där, men i guiden står det inte hur jag får tag i de uppgifter jag behöver för att via min dator kunna ansluta till serverns ftp? Vad är egentligen de uppgifterna och/eller hur får jag tag i dem?
All hjälp uppskattas! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du behöver ip, port, användarnamn och lösenord.
IP hittar du om du går in på http://mittip.nu/ via servern. Porten brukar vara 22 Användarnamn och lösenord beror ju på vad du konfigurerat själv i ftp-servermjukvaran du använder. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Har du någon aning? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
* FTP använder port 21
* FTP är helt okrypterat, d.v.s. loggar du in med ditt lokala admin-konto så skickar du dessa uppgifter helt okrypterat över internet * Windows inbyggda FTP-server använder Windows-konton för att logga in. Har du installerat någon annan FTP-server så är det oftast en egen användardatabas för detta * När du nu gått från ett webhotell till egen server med Windows är ett starkt tips att köpa in konsulttjänsterna som krävs för att säkra upp en Windows-server. Om du nu inte redan har full koll på detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Under Computer Management hanterar du Windows lokala användardatabas.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Gjorde en ny användare och döpte den till root, funkar ej. Funkar ej heller med Administrator trots att den användare finns där..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Har du lagt till FTP-Server som en Server Role eller har du laddat hem nån random FTP-server?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Microsoft FTP Service. Länk till bild: http://egetfoto.se/image/7DP |