FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har ett par hundra sajter på en colocation-server hos ett företag som egentligen inte sysslar med sådant och situationen börjar bli ohållbar varför jag nu letar efter ett mer seriöst alternativ men det är ju lite av en djungel så jag hoppas kunna få lite hjälp att hitta rätt.
Bra eller dåliga erfarenheter av Glesys eller Ipeer? Finns det någon annan svensk leverantör som ni kan rekommendera? Alla synpunkter uppskattas! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har personligen mycket goda erfarenheter av Ballou.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Mycket goda erfarenheter av Glesys, både för managed och "vanlig" VPS. Har kört dom för flera kunder och alltid fått kanonservice och bra produkt, till bra pris.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag använder Linodes datacenter i London (peerat med Telias backbone så låg ping) och jag är väldigt nöjld. De är inte svenska, men de är ett jättestora inom VPS, och det märks om man jämför deras verktyg med det man hittar hos mindre aktörer.
mvh matti |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är vps'erna managed där?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag kör lite grejer hos Glesys och är jättenöjd, prisvärt, stabilt och bra prestanda.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag var jättenöjd med Glesys. Fungerade felfritt och jag fick bra support. Minns en gång då jag fick svar mitt i natten efter endast någon minut.
![]() Bytte till Hetzner för att halvera mina VPS-kostnader och man kan väl säga att jag får vad jag betalar för. Ostabilt till tusen och får down-alerts var och varannan dag. :\ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Kör med Glesys managed och det fungerar bra. Kostar en slant extra men det har inte krånglat än.
Enda nackdelen som jag tycker, är att jag skulle vilja ha möjligheten att lägga till/ ta bort domäner/subdomäner och ftp-konton i en kontrollpanel även om man kör managed. Men då måste de programmera ett script som modifierar vhosts filen utefter kundens önskemål. Om man inte väljer att köra typ cpanel/directadmin osv. Trots att det räcker att maila in så är det ofta jag bara behöver temp-grejjer, och då känns det lite jobbigt att maila in för att sätta på och stänga av dagen efter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan rekommendera Glesys, stabilt och snabba svar på supporten.
Ipeer har jag mindre bra erfarenheter av. Inte alltför ovanligt att något strular med deras nätverk. Dessutom outsourcad teknikersupport till Indien. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Administratör
|
Kan också rekommendera glesys, inte kört några kritiska saker där, men har å andra sidan heller aldrig upplevt några problem alls. Har dock inte erfarenhet av deras managed lösningar.
![]() |
Svara |
|
|