FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
Jag har ett abonnemang på telenors 4G. Så som jag fattat det så skall man stoppa simkortet i en usbsticka som man sedan stoppar ini datorn. Min fråga är, är telenors sticka den enda lösningen? Den kostar 1k nästan, tänkte kolla här om det finns billigare alternativ? Tack på förhand. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hm brukar man inte få med sticka vid köp av mobiltbredband?
Eller jag kanske inte förstår din fråga riktigt? Jag har Telenor och använder 3g modem i datorn eller via en USB sticka som du redan påtalat. Men har ingen 4G sticka ännu då det är skapligt onödigt då 7 mbit räcker långt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har ingen sticka, måste köpa en. Så undrar om det finns billigare alternativ än telenors sticka som kostar 1000kr
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Men varför måste du köpa en? Du får ju en billigt när du skaffar 4g-abbonnemang?
Eller har du tänkt dig ett löpande abbonnemang? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har redan ett abonnemang som jag betalar för i onödan, ett 4g abonnemang Som ja fick när jag köpte min MacBook, så jag betalar 250 varje månad i i onödan för ett telenor kort som måste sättas i en sån bärbar usbsticka, jag behöver endast köpa Stickan.....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Ok, men köp då ett olåst Huawei E398 (om du nu hittar ett under 1000 kr).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Var har du köpt din dator och bredband? Gå dit och hör om du inte kan få köpa ett modem som är låst till Telenor lite billigt.
Vi knäckte ett "Teliamodem" och vid andra tillfället jag försökte fick jag köpa ett för 200. Så ge inte upp vid första försöket. Låsta modem brukar väl inte kosta mer än ett par hundra i samband med abonnemang |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() /ZynX |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Vill du bara komma billigt undan så skaffa valfritt 3G modem, du får ju självklart inte 4G stöd då, men du kommer billigare undan. 3G modem kan man få för hundralappen. Vissa fall stöd upp till 32Mbit/s. 4G är fördelaktigt om du vill ha bättre svarstider.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|