FAQ |
Kalender |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan WN:are,
Driver en tjänst som inkluderar knappar på andras sidor via en iframe. Tänk Tumme upp, tummer ner-knappar. Gjorde det mest för att labba lite med Google Appengine men projektet har onekligen tagit fart och varje månad visas över 7 miljoner pageviews (knappvisningar) med över 1,7 mijoner (unika) visits på alla siter som har knappen (iframen). Börjar slå i samtliga tak hos appengine och det börjar kosta en skälig slant att driva detta vidare. Så jag har funderat lite runt affärsmodeller runt detta, och då huvudsakligen passiv inkomst likt affiliate etc. Är inte speciellt intresserad av att bygga en premium-modell. Betalande kunder är krävande kunder ![]() Har googlat runt lite och hittar väldigt mycket om sk cookie-dropping eller cookie stuffing. Vilket förmodligen skulle göra mig till miljonär på kort tid, men det är det rätt omoraliskt men framför allt olagligt. Vilket gör det ointressant för mig. Traditionella banners är inte heller intressant då storleken på iframen är 50x50 pixlar eller mindre. Men finns det några modeller där man sätter tredjepartskakor från affiliates? Kanske för att (förhoppningsvis anonymt) tracka beteende etc som sedan kan säljas? Om inte annat har det varit lite av en debatt runt just tredjepartskakor och hur större siter, t.ex times.com, sätter dessa kakor. Times får ju garanterat betalt för att sätta dessa kakor, men vad kallas denna affiliate-modellen? Öppna eller stänga förslag spelar mig ingen roll. Ev. partnerskap, ren försäljning etc kan även det vara intressant. Tackar på förhand, Tommie |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|