FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Är ute efter en switch som klarar många sessioner. Antal portar är skit samma bara det är Gbit portar på den. Den ska som sagt klara MÅNGA anslutningar på en gång utan att sacka ihop.
Hör av dig med pris och produktinfo (länk) I priset ska frakt ingå till Kävlinge, bor du i närheten (Lund, Malmö, Trelleborg) så kan jag hämta den. Köpes som privatperson |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hur många miljoner paket per sekund har du tänkt att skyffla? Switchar är sällan den pryl som slår i taket..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Jag har kollat lite på en d-link som klarar 80 000 men den kostar 1200 spänn, hade hoppas ngn har en liggande till ett billigare pris, sedan har jag varit lite besviken på nga d-link jag haft så det känns inte som jag vill köpa ngt nytt heller.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
MusikMixen:
Pratar du om en router eller switch? Switchdelen av en liten Netgear/D-Link lär du inte sänka vid 100 paket per sekund. Däremot 100 routade sessioner klarar den kanske inte. Senast redigerad av KristianE den 2012-03-02 klockan 06:53 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Jag har en router WNR3500L och vad jag förstått så ska den palla en massa sessioner. Men jag behöver en switch som står framför den. Jag har en netgear switch nu, men så fort det blir en massa lyssnare och besökare på sidan så sackas allt ner.. Tar jag bort switchen och sätter routern direkt i jacket fungerar allt kanon, men jag kan tyvärr inte köra den lösningen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tyvärr måste jag använda BBB router oxå, för att telefonin ska fungera.
Kör jag BBB router in i WNR så fungerar inte telefonin. Folk kan ringa hit och vi kan ringa ut, men efter exakt 31 min så hör vi inte den andra sidan, men de hör oss, plus att vi inte kan ringa andra BBB kunder. Sätter jag BBB router först, så pallar inte den med trycker och sackar ner allt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Bredbandsbolaget lämnar väl fortfarande 5 publika IP-adresser. Har du koll så att WNR3500 och den
andra routern får varsin publik IP-adress och att båda är kopplade till switchen (som sen går in i väggen?) Så inte WNR3500 är kopplad till Bredbandsbolagets router. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|