FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
har en grej jag klurar lite på, är inte så insatt i butikssystem överhuvudtaget men ställer denna fråga så tydligt jag kan och hoppas på att få svar.
Om jag vill ha ett butikssystem med ett fungerande inbyggt affiliate system i, inte vilket affilaitesystem som helst, de flesta verkar ju ha inbyggt i sig att folk kan via refflänkar sälja varor och få % på försäljningen. Det jag är ute efter är ett system där antigen affiliates själva kan skapa sin egen butik under affiliate-admindelen, välja en mall - peka sitt domän, eventuellt kryssa i vilka produkter som ska finnas i den butiken. Detta är såkallat Whitelabelsystem som används av tex datingfactory.com - Skall alltså kunna Starta din egen webbutik med några enkla klick, det enda du behöver göra är att välja mall, peka ditt domän och markandsföra. Jag har googlat men hittar inget färdigt system för detta, finns det? Om inte, hur löser man detta manuellt? Kan man i princip ta en kopia på sin egen webbutik och slänga upp det manuellt under ett annat domän, välja ett annat tema till det, använda samma varudatabas och få ordrar osv att visas inne i ens huvudbutik men ändå kunna ge någon form av statslogin till affiliaten i fråga? tacksam för alla svar kring detta |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
ingen som vet? vore guldvärt med svar från folk med kunskapen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Banned
|
Tror denna funkar med multisite http://premium.wpmudev.org/project/e-commerce
Går även att göra multistore i Magento med plugin, lite mer jobb iofs Sök på multi vendor marketplace så hittar du en del. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan,
Det du söker är förmodligen IXXO's system. du kan hitta svenska versionen på ixxo.se |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|