FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjena
Jag håller precis på att starta upp en ny site och funderar lite på hur jag ska göra med mailen. Gillar GMail starkt och har från tidigare siter bara vidarebefordrat mailen till ett GMail-konto istället. Nu funderar jag på att köra med Google Apps istället för att slippa vidarebefordra osv. Det är väl gratis för < 10 användare? Jag är ju själv så det bör ju inte vara något problem... Är det så att man skapar ett nytt konto för varje domän man har och sen gäller max 10 konton per domän så att säga? Har ju även ett privat gmail-konto som jag inte vill blanda in ![]() Funkar Google Apps bra för mail i övrigt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bara för att förtydliga huvudfrågan...
- Skapar jag ETT huvudkonto och där lägger till domännamn för de siter jag har, eller skapar jag ett Apps-konto per domän? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
På gratisversionen så är det ett apps konto / domän om jag inte missminner mig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan lägga in "aliasdomäner" till ditt Apps-konto, så du kan i princip få hur många domäner du vill. Testa, det är gratis, fungerar det bra är det ju inte så dyrt att betala heller, om du är ensam.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
- Vad skiljer mellan dessa? Säg att jag lägger till 2 "domän", är det då 5 användare per domän som gäller eller är det 10 per domän? Luddigt det här ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi betalar, men vi betalar för de 7 användare som vi har, även om vi har flera domäner kopplade till det.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|