FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har snart färdig en mobil version av en webbplats och tänkte lägga en länk längst ned på sidan för att komma till den vanliga hemsidan. Men vad skriver man i länken? Visa ****? Klassisk webbplats? Hur gör ni?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
"Visa mobil version" (Särskrivet med vilje
![]() "Visa mobilversion" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om mobilsidan är bra, då hade jag nästan önskat att hamna där direkt.
Sen får man givetvis erbjuda besökaren att visa vanliga sidan om den nu vill detta. T.ex. på tablets eller andra mobiler med hög upplösning kanske man inte ska skicka vidare till mobilsidan. Visa mobilversion fungerar bra annars, särskrivning ska du undvika. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Sen kan man skriva "Visa mobil version" också, det blir inte särskrivning, utan som "Visa den mobila versionen". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Oj, var visst lite trött när jag läste. Trodde det var tvärtom
![]() "Visa fullversion" kanske? IDG använder sig av "Ta mig till mobilsajten" "Ta mig till webbsajten" Vet inte om det är så bra men kanske ger inspiration i alla fall. Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Youtube skriver "desktop version" ja eller desktopversion blir det på svenska (eller särskrivs det?)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Om jag surfar till Youtube med min mobil så står det Dator på länken längst ner som går till den vanliga sidan. Känns som allt jag kommer på låter fel. Nu har jag skrivit "Visa klassisk webbplats".
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|