FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Dom kanske skulle ha satt en gräns:P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Som alltid underlättar det att tänka efter före.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Otroligt korkat gjort. Bageriet kan inte ha tänkt i huvudtaget. Men lika stort, eller kanske ännu större, ansvar faller på Groupon. De vet ju hur många katastrofer de har orsakat historiskt, och ändå fortsätter de med sina aggressiva försäljningsmetoder.
Groupon vill övertyga investerare om att deras enorma marknadsföringskostnader ger näst intill oändligt långt värde. Samtidigt agerar man hela tiden extremt kortsiktigt. Allt som gäller är maximal intäkt på kort sikt, strunt samma att man bränner hälften av sina relationer varje månad. Det fungerar ju i början allt är ny jaktmark, men det blir jobbigt i längden när man hela tiden har brännt en allt större delen av marken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Utan att ha någon större insikt i Groupons prismodell tycker jag deras deal och upplägg verkar vara rätt kass för småföretagare:
http://www.pcworld.com/businesscente...usinesses.html I ovanstående artikel nämns ett liknande fall: http://www.businessinsider.com/how-a...usiness-2010-9 Där står bland annat: Citat:
Senast redigerad av Adestro den 2011-11-23 klockan 18:54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hahaha ojdå!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Såväl Groupon som Let's Deal är relativt värdelösa för de flesta företag.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-23 klockan 21:43 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Istället för att slänga massa pengar/tid i sjön för att fiska upp engångs-köpare (som endast letar efter "bra deals). Så kan man lika gärna stå utanför sin butik/stå på stan och dela ut dessa deals själv. Lägg pengarna på att ge kvalité istället och se till att få återkommande kunder. Finns massor att hitta på nätet om detta. Googla på "why groupon is bad for your business".
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Nej det är inte riktigt samma sak. Du kan inte stå utanför din butik och dela ut värdecheckar då tappar du fokus på din försäljning och det är ju inte så roligt? Har du sedan en e-handel så är det inte så lätt om du inte står på stan men då klassar jag det som spam. Groupon är bra, men är inte lämpad för alla branscher. E-handel och restauranger är två bra kategorier. Det du nämner med hit n run kunder stämmer inte riktigt. Meningen med groupon är att fånga kundens intresse. Tänk dig om du har en produkt som du via groupon tjänar 75 kr. 750 Köper. 150 ångrar sig. 600 lägger order. Om jag räknar lågt så kommer 20 st av dessa att handla igen. Eller så kan du göra en merförsäljning på hälften av alla som har köpt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|