FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Som rubriken lyder, tror ni Siri eller liknande tjänster som förmodligen kommer dyka upp att minska trafiken på dem traditionella sökmotorerna?
Kommer man då att behöva "sirioptimera"? Och hur tror ni Siri hämtar informationen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Förlåt, men vad är Siri för något?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Siri verkar delvis använda Google för att hämta information.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hjorten: Vilken sjuk avatar du har.
På tal om siri och allt som har med röststyrning att göra så tycker jag tekniken ligger lite efter. Varför har man inte valt att sattsa på detta mer? Här om dagen testade jag en gps, sedan såg jag att det även finns gps:er med rösttyrning. Finns ju inte ens datorer med röststyrning riktigt, visst finns det ett par program man kan ladda ner men inget som fungerar riktigt optimalt. Vad anser ni om detta? Siri tycker jag var ett smart drag av Apple, det är något som ligger på hyllan och bara väntar.. Vill se ännu fler sci-fi grejer på marknaden, styra GPS, styra Mikro, styra lampor osv borde vara standard!!! På tal om sökmotoroptimera för röststyrning "siri" t.ex så ligger nog det några år framåt. Kanske efter 2014 lär det börja bli mer vanligt. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror nog Google är den sista partnern Apple vill använda sig av. Siri är ju snarare ett sätt att gå förbi Google genom direktavtal med Yelp, Wikipedia, Yahoo, Imdb, etc. Med tanke på att Apple är på väg att dumpa Google Maps för en egen kartlösning är nog sökintegreringen nästa att ryka på sikt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Adestro fick du mina PM + e-post? Du svarade inte där
![]() mvh |