FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej,
Jag skulle vara otroligt tacksam för din hjälp med att beta-testa en kommande funktion på en av mina sajter. Jag vill inte gärna berätta för mycket om funktionen för det skulle förstöra den intuitiva första känslan. Du hittar den nya funktionen här (tag bort YYY ur domännamnet): http://www.turistYYYmal.se/i-reseplaneraren.html Tacksam för ALLA kommentarer: Buggar, positivt, negativt, förslag på förbättringar, etc.. ALLT! :-) Tack på förhand! Mvh Robert |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
40 visningar och inte en enda kommentar? Snälla :-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Då gör jag ett försök
![]() Sidan är väldigt snygg måste jag först börja med ![]() Det jag vill ge minus på är "Från och till". På min skärm är den alldeles för ljus, det hade gärna fått vara mer markerat. Sedan ser jag ingen zoomning på kartan (inte alla som vet att man kan dubbelklicka på kartan". Edit: Efter andra testet såg jag zoomen, men inte första. Jag testade en resa mellan Kävlinge -> Trelleborg. Använder senaste FF och Windows 7 -64 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Gillar detta skarpt! Gillar designen och funktione(n/erna).
Tummen upp! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tusen tack för er feedback, fortsätt gärna ösa på med mer :-)
Är det intuitivt att det finns tre söksätt...? * söka längs en resväg (ange både från och till) * söka vid en plats (ange bara till) * fri sökning (panorera / zooma kartan) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag gillade den dock saknar jag en funktion och det är att välja färdsätt vid sökning, t.ex. bil, buss, gå, cykel m.m. och få fram den närmsta resvägen med det valda ressättet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tack! Verkligen ingen dum idé :-) Och inte speciellt svårt att genomföra. Men jag tror jag håller tillbaka den finessen till version 2 för att inte förvilla användarna när jag släpper Reseplaneraren. Vill gärna ha det så enkelt som möjligt i början.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Så finns det ju 2 problem jag inte tittar på hur ni löser: Lägga till en plats (med longitud och latitud?) och login / logout. Mitt sammanlagda helhetsintryck är att kartan är skickligt programmerad med javascript och jag undrar hur ni gjorde egna markörer (med JSON eller KML?). MVH /Niklas Senast redigerad av niklasr den 2011-10-13 klockan 00:48 Anledning: tillägg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag sökte Göteborg till Stockholm och fick upp en restaurang, Frasses Hamburgare. Det måste finnas fler och bättre alternativ på den långa vägen?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|