FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hejsan kära Webmasters.
I januari månad kommer jag flytta till Stockholm, så om ni har några förslag får ni gärna skicka ett meddelande till mig. Ni kanske känner någon som ska flytta därifrån, eller sitter på en extra lägenhet? All hjälp uppskattas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vad har du för preferenser? I någon speciell stadsdel? Pris? Storlek?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Fast har man råd att ligga ute med pengarna, så kan det vara värt
http://www.metro.se/metrojobb/ockerh.../Objiiy!34512/ "Bara i fem av de senaste 101 fallen har pengar *nekats." Kan tillägga att Stockholm är den pissigaste jävla hålan som finns om du är letar efter lägenhet (och inte har råd till kontantinsats för BR). Fast köpa lägenhet i dagsläget är väl idiotiskt (Källa: http://cornucopia.cornubot.se/ & http://lassekongosbostadstracker.blogspot.com/) Senast redigerad av blomkruka den 2011-10-09 klockan 16:47 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om man har lite tid och tålamod, så kan man faktiskt göra bostadskarriär i Stockholm också.. Kruxet är när alla skall bo så nära city som möjligt, vilket jag personligen tycker är konstigt, då det finns "förorter" , där man kan komma in till city snabbt. ( Snabbt < 20 min ) . Nu växer Stockholm med 20.000 per 6:e mån.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu vet jag inte vad det klassas som, men det är (vad jag vet) oftast förbjudet att bedriva kommersiell verksamhet i sin lägenhet. Vad att ha lager klassas som vet jag inte, men om det gör det så kan det leda till att du (samt den du hyr av) kan bli av med sitt kontrakt, även om det är en bostadsrätt. Åtminstone står det så i mitt avtal med min BRF om jag inte minns helt galet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det de syftar på är att man t.ex inte ska ha en frisörsalong eller något liknande i sin lägenhet. Tänk på alla webbdesigners och programmerare som jobbar hemifrån. ![]() Edit: Det kommer alltså inte vara ett helt lager, vi har redan ett lager i Skåne. Jag vill bara ha några av dem senaste produkterna där och en dator, that's it. Senast redigerad av Lancelot den 2011-10-09 klockan 11:41 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En laglig Lägenhet i Stockholm innebär i princip att du måste köpa en bostadsrätt. De kostar nog från ca en mille och uppåt. Kan du tänka dig att bo i förorterna så kan du komma undan med hälften. Hyresrätter är nästan inte möjligt att komma över lagligt med kort varsel. Här i Vallentuna (förort som ligger 3-4 mil norr om Stockholm) finns det ca 300 hyreslägenheter på 30000 invånare. De förmedlar ungeför 10 per år via bostadsförmedlingen, väntetiden ca 5 år. I Stockholms innerstad är det väntetider på 10-25 år beroende på läge.
Bostadsrätt kan du köpa på några veckor. Vill du ha en just 3-rummare så får du nog hosta upp 3-5 mille inne i stan. Senast redigerad av Conny Westh den 2011-10-05 klockan 13:09 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Senast redigerad av Lancelot den 2011-10-09 klockan 11:36 |
||