FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har ni tips på lösning av kortbetalning för en webbsida där tanken är att kunder från hela världen enkelt och lätt ska kunna betala via kort?
Jag kan tänka mig att valet mycket har att göra med omsättningen - Om avgiften är via % eller fasta avgifter. För de flesta nystartade sidor gäller troligen samma sak, låg omsättning i början och förhoppning att ökning givetvis sker... Ursäkta om detta tagits upp tidigare, men är säkert en fråga många kan ha nytta av. Så, om någon har tips på en bra start för kortbetalning får ni gärna dela med er. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kolla på PayPal. Det är ju det absolut mest använda världen över. Du har även Moneybookers.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
PayPals kortacceptans är exceptionell och integration är också enkelt. Inte ett enda mail om icke fungerande betalning!
Inga fasta avgifter är också en fördel om man är osäker på hur det kommer att gå. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har ingen bra erfarenhet av Paypal. jag har 3600 kr liggande som de vägrar betala ut. jag fick pengar från "toolbar" som folk laddar ner. Pengarna sattes in på paypal och paypal stoppar kontot eftersom jag måste vis aatt jag är företag, vilket jag INTE är eller har valt heller i Paypal. Efter en massa mejl till Paypal har jag bara fått ETT där de säger att jag måste skicka in en kopia på mitt företag.. Kör med Payson, jag har bara bra erfarenhet från de och supporten är gudomlig
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har använt både PayPal och Payson och föredrar PayPal på att de tar utländska kort, vilket inte har fungerat på Payson.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har upptäckt att återkommande kunder måste registrera ett konto hos Payson för att kunna betala. Det vill jag slippa eftersom det är ett hinder för min försäljning. Någon som hittat någon vettig lösning?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle rekommendera att ha bägge. Paypal för utländska kunder och payson för svenska.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|