FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena,
Håller på med vår webbstrategi för vår revisions- och bokföringsbyrå. Och skulle tycka det var kul med input! * Tappar vi "Googlepoäng"/tyngd genom att splitta upp vårt företag på flera sidor? * Allmänt, är det ett bra upplägg? * Några idéer på tillägg som kunde vara roligt? Hur jag tänker: Vårt företagsnamn är vår "huvudsida" där vi har en blogg (visa på transparens, personligt, ger indexerade sidor på Google) och lite bilder på personalen och annat vanligt. Vi håller också på att släppa en hel del roliga tjänster som inte finns i vår bransch sedan tidigare och dessa ska presenteras med filmer. Inloggning till dessa finns också här. Ambitionen är att ha låg förvaltning och kanske inte full fokus på konvertering utan mer på att uppfattas som ett gott och trevligt bolag. I stället försöker vi använda nischade sidor för att lyfta fram våra kompetenser. Där kompetensen ingår i domännamnet och vi jobbar med att fylla dem med Googlejuice så vi får naturliga inlänkar, dvs ger bort något gottigt. På dessa sidor vill vi konvertera och kompenserar bristande organiska besökare med Adwords till att börja med. Dessa sidor är tydliga med att vi är avsändare och givetvis länkade till oss. Dessutom bygger vi kring Facebook (feedback och tribetänkande), Twitter (kundsupport) och Mynewsdesk (pressrum). Plus lite annat... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kundvård kan ske på många sätt.
Vem är den tänkta besökaren? Folk som söker på ert företagsnamn har ni ju redan en relation till. I texten ovan är det kanske inte den primära målgruppen. Dom är viktiga för er, visst. Men ni är ju redan tillgängliga för den gruppen. De som ni vill locka är de som inte alls känner er, nya ansikten helt enkelt. Det är mitt intryck. Se då till att skapa sidor där ni utgår från att folk inte vet vem ni är. Är det en etablerad produkt ni säljer? Typ en cykel... i så fall behövs ingen närmare beskrivning av själva produkten. Är det mer avancerade grejer ni säljer kanske det är lämpligt med någon typ av förklaring. Att vända sig till alla är som att vända sig till ingen. Ingen vill vara "allmänheten". Alla vill vara utvalda, prioriterade. Detta kan ni uppnå genom att tänka på vem den tänka besökaren är och föra fram ett budskap som den tänka personen förstår. Du verkar rätt kompetent själv så du svarar bäst på din egen fråga!! :-) Men ibland är det bra att skriva av sig!! :-) Lycka till!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Buskap och målgrupp är ju A och O men ibland "glömmer" man av det. Nischade sidorna = Nya besökare som förhoppningsvis behöver hjälp med X Huvudsida = Kunder som redan känner till oss Håller helt med om att om man vänder sig till alla vänder man sig inte till någon. Men bra att bli påmind! Tack för det! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|