FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad är mest fördelaktigt? Samma höjningsbelopp i tjänstepension eller i lön?
Vad är fördelarna med tjänstepension mot att spara själv? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Beror på vilken nivå av lön du tar ut, tar du ut över 32K i lön är det fördelaktigt att ta ut höjning i form av tjänstepension.
För över 32k lön så åker du på statlig skatt, över den gränsen så gäller det placera pengarna i offshore bolag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jo, för skatt ska man ju inte betala...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Tar man ut 32k betalar man ändå betydligt mer än stor del av befolkningen i skatt, så man betalar tillräckligt då till alla parasiter. För man får fan inget tillbaka av skatten. Jag betalar ändå en hög tusenlappar för mina privata sjukvårdsförsäkringar och liknande.
Så betydligt mer mervärde betala för skattekonsulter och bedriva delar av verksamhet i utländska bolag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Mervärde för vem?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Så man slipper bli bestulen av sina pengar, alla som gnäller om att man ska betala massa i skatt är alltid arbetarklassen eller lågbetalda som är dom enda som är parasiter och tjänar på det.
Och är även dom personerna som aldrig kommer ha någon framtid eller tjäna mer pengar utan alltid kommer vara arbetarslavar. (Ja finns alltid undantag). Sådana personer som aldrig betalar så mycket pengar i skatt, är lätt att ha en åsikt då. För egen del så skulle det ge mer värde för mig att elda med 100 lappar än betala dom i skatt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja, det är inte lätt att vara en egoistisk höginkomsttagare i dessa dagar, förstår om du saknar de "gamla" moderaterna...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Du glömmer även att höginkomsttagarna spenderar sina pengar på produkter och tjänster med, vi som betalar skatt för våra anställda. Så höginkomsttagare som faktiskt bidrar mer än alla andra, så väldigt missbruk av ordet egoistisk där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag kräks också lite i munnen när jag läser Patriks inlägg. Inser du inte att du (och indirekt ditt företag) kommer i sällsynt dålig dager med inlägg som dessa, även om det endast handlar om oss här på WN? Slänger sig med begrepp som arbetarklass, lågbetalda och parasiter i samma mening. "kommer aldrig ha någon framtid", arbetarslavar.
Du kan gärna försöka förklara resonemanget bakom att det finns mer värde i att elda upp pengarna som du betalar i skatt. Eftersom du försöker framstå som någon som endast tänker i termer av vad som gynnar dig personligen ekonomiskt, undrar jag varför du inte tar ditt pick och pack och "drar offshore"? *sätter på nationalteatern - rövarkungens ö* |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|