FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Kundchatt på hemsidan, fungerar det? någon som kör det på sin ehandelssida? Eller tycker folk att det är störigt? Tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Körde en butik för något årsedan, det var mycket uppskattat så länge du har någon vettig person som kan sitta och svara på alla frågor.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har du besökarunderlag för att det ska vara lönsamt tycker jag absolut det är bra idé! Som kund använder jag alltid live-chatt om det alternativet finns och jag har en fråga eller problem. Ofta är frågan också avgörande för om jag ska handla där eller någon annanstans.
När jag drivit webbutik har jag kört det med ikon som visas endast om jag var online. Jag tyckte det fungerade helt okej. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Administratör
|
Talar som kund. Jättebra när det fungerar! Se bara till att finnas tillgänglig när man förväntar sig det, vanlig arbetstid. Ikonen & texten Livesupport "offline" har alltid gett mig ett oseriöst intryck, då är det nog bättre att göra som daniel_ att ta bort ikonen helt.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Även jag talar som kund. Jag älskar när företag använder sig av en livechatt. Frågor uppstår nästan alltid, oavsett hur bra allt är skrivet
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi som utvecklare vet att det är mycket uppskattat hos kunder.
Vi har fått bra feedback främst ifrån USA där livechat är väldigt populärt. Kommer nog komma mer och mer även i Sverige. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fungerar mycket bra att ha. Vi använder www.olark.com
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Som kund är det väldigt uppskattat. Jag gillar verkligen när man behöver hjälp eller har en snabb liten fråga och de har en chatt, sitter där dessutom en som verkligen vet vad han/hon snackar om så känns det hela tryggt. Till 99,9% blir det alltid ett köp för min del.
Jag tycker helt klart du ska testa det, testar man inte får man inget veta. Se bara till att personen som sitter där har 100% koll på vad ni/du säljer. Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Håller med. Grymt uppskattat.
Se bara till som sagt att det finns någon online när man förväntar sig det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Min erfarenhet av livechattar är inskränkt till ett par pokersajter (för 4-5 år sedan) och med MyNewsDesk (ganska nyligen). Det förstnämnda funkade inte alltför bra, det kändes som om det var någon indier som knappt kunde engelska som snackade en massa skit, men MyNewsDesk har en fantastiskt bra chattsupport.
Så om har resurser för det kan det ju vara en bra idé, så länge du har kunnig personal som kan svara på frågor och kunden inte behöver vänta. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|