Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kundchatt på hemsida

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-08-09, 12:48 #1
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
Standard Kundchatt på hemsida

Hej,

Kundchatt på hemsidan, fungerar det? någon som kör det på sin ehandelssida?
Eller tycker folk att det är störigt?


Tacksam för svar!
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-09, 14:05 #2
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 568
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 568
Körde en butik för något årsedan, det var mycket uppskattat så länge du har någon vettig person som kan sitta och svara på alla frågor.
inpbox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-09, 14:24 #3
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Har du besökarunderlag för att det ska vara lönsamt tycker jag absolut det är bra idé! Som kund använder jag alltid live-chatt om det alternativet finns och jag har en fråga eller problem. Ofta är frågan också avgörande för om jag ska handla där eller någon annanstans.

När jag drivit webbutik har jag kört det med ikon som visas endast om jag var online. Jag tyckte det fungerade helt okej.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-09, 15:25 #4
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 874
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 874
Talar som kund. Jättebra när det fungerar! Se bara till att finnas tillgänglig när man förväntar sig det, vanlig arbetstid. Ikonen & texten Livesupport "offline" har alltid gett mig ett oseriöst intryck, då är det nog bättre att göra som daniel_ att ta bort ikonen helt.
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-09, 16:43 #5
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Även jag talar som kund. Jag älskar när företag använder sig av en livechatt. Frågor uppstår nästan alltid, oavsett hur bra allt är skrivet
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-09, 17:05 #6
NKV NKV är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 87
NKV NKV är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 87
Vi som utvecklare vet att det är mycket uppskattat hos kunder.
Vi har fått bra feedback främst ifrån USA där livechat är väldigt populärt.
Kommer nog komma mer och mer även i Sverige.
NKV är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-10, 23:17 #7
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 513
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 513
Fungerar mycket bra att ha. Vi använder www.olark.com
MKÖ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-10, 23:50 #8
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Som kund är det väldigt uppskattat. Jag gillar verkligen när man behöver hjälp eller har en snabb liten fråga och de har en chatt, sitter där dessutom en som verkligen vet vad han/hon snackar om så känns det hela tryggt. Till 99,9% blir det alltid ett köp för min del.

Jag tycker helt klart du ska testa det, testar man inte får man inget veta. Se bara till att personen som sitter där har 100% koll på vad ni/du säljer.

Lycka till!
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-11, 08:12 #9
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 553
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 553
Håller med. Grymt uppskattat.

Se bara till som sagt att det finns någon online när man förväntar sig det.
StefanW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-11, 10:46 #10
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 146
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 146
Min erfarenhet av livechattar är inskränkt till ett par pokersajter (för 4-5 år sedan) och med MyNewsDesk (ganska nyligen). Det förstnämnda funkade inte alltför bra, det kändes som om det var någon indier som knappt kunde engelska som snackade en massa skit, men MyNewsDesk har en fantastiskt bra chattsupport.

Så om har resurser för det kan det ju vara en bra idé, så länge du har kunnig personal som kan svara på frågor och kunden inte behöver vänta.
ADRTCK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017