FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har en liten bit av en film som jag vill lägga upp på en sida - filen är gjord i MAGIX. Vilket fil-format ska jag spara den/eportera den i? Jag vill att den ska kunna spelas upp direkt på sidan - dvs man ska inte behöva ladda ner den för att kunna se den eller gå via YouTube. Kör sidan i Dreamweaver - behövs det nån speciell kod när jag exporterar den vidare till sidan?
Eller ska jag köra om filen till QuickTime el AVI? Senast redigerad av hobbyweb den 2011-07-24 klockan 20:36 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ladda upp den till youtube (du behöver inte ha filmen/kontot publikt) sedan kan du lägga in den på din hemsida.
Om filmen inte är i ett vanligt format behöver du konvertera innan uppladdning till youtube. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Konvertera filmen till flv (flash video) och lägg upp den på sidan med JW Player eller liknande
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
lät mera som trådskaparen syftade på att användarna inte skulle behöva gå genom sajten youtube för att se filmen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Allstars: Om han inte har filmen publikt så går det väl inte att inbädda youtube klippet på en extern sida? Kanske har fel.
On topic: Installera någon befintlig programvara som tillåter dig att streama videoklipp på hemsidan. JW Player som oskarh nämde är riktigt bra (i alla fall för musik streaming). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
cpt doe: Det borde ju fungera tycker jag själv, men har faktiskt inte provat. Det borde fungera om man kör med API och autensiererar sig som ägare av klippet/kontot.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tror inte det fungerar, har för mig att jag har sett en hel del youtube errors när jag har försökt inkludera youtube klipp som sedan har ändrats till privata. Får ta och kolla upp det!
Jo, kanske fungerar om man autensierar sig genom API:t, men jag vet inte om inbäddning tar hänsyn till det? Också värt att kolla upp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
helt klart. om du kollar - vänligen återkom med hur det gick.
tack på förhand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det går inte att inbädda ett youtube klipp som är privat.
Har ej kollat om det går att inbädda ett youtube klipp som man själv har lagt upp, och autensierat sig genom API:t på sidan som man inbäddar klippet på. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|