FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Binero strular ta mej tusan varenda gång man ska göra en beställning. Senaste nu så beställde jag tre domännamn och de blev inte registerade, men betalt för dom tog de!
Vilka ska man byta till? Både Loopia och Surftown verkar lite halvdåliga dom också va? Någon som har ett bra tips? Tack på förhand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citynetworks.se har jag inget dåligt att säga om, har dock inte använt webbhotellet speciellt seriöst mer än att jag skaffade mig ett billigt konto för att testa. Deras support svarar snabbt via e-post och jag har inte läst så mycket dåligt om dom, snarare bara positiva saker. Dock är deras kontrollpanel lite sådär, men den fungerar hyffsat iaf.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
oskarh: aa okej. Tack. Vet du om dom har servrarna i Sverige?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja, det har dom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Beror lite på vad man prioriterar. Det enda svenska webbhotellet med en bra kontrollpanel som inte är cpanel är Loopia enligt mig. Sedan de svenska webbhotellen började experimentera så har kontrollpanelernas kvalitet sjunkit rejält tyvärr. Håller med om det som sagts om City Network - den nya kontrollpanelen har väl inte riktigt nått fram än men drift och support är alldeles utmärkta. Surftown har lyft sig en hel del under senare tid även om de hade otur med ovädret i Danmark. Där har du servrarna på andra sidan sundet dock ifall det är viktigt. Är domänhantering och domänpriser prioriterat så är valet enligt mig enkelt - Loopia.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Är det inte snart dags vi skapar en tråd om just kontrollpaneler där alla får säga sitt så webhotellen förstår vad kunderna egentligen önskar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Gräset är inte grönare på andra sidan, loopia har legat nere för mitt forum ganska mycket senaste veckan.. sen har jag redan en ganska tung sida men sen blir den fantastisk seg när det kommer trafik 100-200 st besökare samtidigt.. däremot är jag nöjd med loopias service ska tilläggas.
lånar tråden lite men inom topic ändå: vad kostar det att lägga en sajt på en egen server?skulle det snabba upp det hela eller ligger felet på forumet? Senast redigerad av frankw den 2011-07-31 klockan 13:18 Anledning: stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Självklart kan du skaffa en egen server om du har budget för det och kan serveradministration, men generellt tycker jag inte att ditt forum är stort nog för att behöva egen server, ta en titt och försök hitta ett webbhotell som har lastbalansering, garanterat dedikerade php-processer samt erbjuder memcached, då vBulletin drar stor fördel av memcached.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Man behöver ju inte skaffa egen server trots att man inte vill ha en traditionell webbhotellösning. City Networks molnhosting är också ett trevligt alternativ värt att titta på.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Bästa webbhotellet är Oderland tycker jag.
De har ju cpanel men funkar jätte bra för oss. De gånger jag har behövt hjälp har support svarat snabbt och fixat det. Sen är det skönt att veta de har dygnet runt chatt om det skulle vara något. Deras backup tjänst är klockren lagrar länge. Jag klantade mig på en wp uppgradering allt försvann bara in och hämta backupen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|