Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

TVhelpr.com site + domän

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-07-10, 16:38 #1
ors ors är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Medlem

Standard TVhelpr.com site + domän

Säljes: TVhelpr.com
Testkonto: demo /demo

Tänkte nu sälja projektet jag har kodat till och från sedan oktober 2010. TVhelpr är ett verktyg för TV-serienördar som mig själv. Man kan här söka fram en TV-serie och välja att prenumerera på den och därmed syns den även i ens privata (och samtidigt publika) kalender. Konceptet är väldigt likt tv-kalendern.se, men mer internationellt inriktad.

Databasen innehåller:
135 TV-serier och 22 952 avsnitt.

Inloggningen sker med hjälp av forumet, vilket är punbb. Ett lättviktsforum som jag fann optimalt för att integrera med resten av sajten.

Informationen på sidan hämtas via ett externt API. All information följer med så som show info, bild, information om respektive avsnitt (om tillgängligt), genres m.m. Vill man lägga till en TV-serie så gör man det på 15 sekunder via admingränssnittet.

Sidan är up and runnin’ just nu. Besökarantalet är inget att skryta med, utan det verkar snitta ca 10 besökare per dag. Det enda försöket jag har gjort med marknadsföring är via AdSense och en gräns på 20kr/dag några veckor, detta var nyligen och ni ser ökningen i besökare vilket nådde ca 25-30 per dag. Se utdrag ur Google Analytics här:

Besökstatistik 1:a april 2011 till 5:e juli 2011 och trafikkällor:

http://www.tvhelpr.com/statistik_apr_5jul.PNG

http://www.tvhelpr.com/trafikkallor.PNG

Besökstatistik total sedan starten:

http://www.tvhelpr.com/statistik_total.PNG

En eventuell köpare bör vara medveten om följande:
• Jag har under denna resa lärt mig PHP i stort sett från grunden. Sajten är inte objektorienterad.
• Kalendern (monthly.php och calendar.php) anpassar sig inte efter tidszon utan bör i så fall kodas om från scratch. Tidszon anger man vid registreringen i forumet, så informationen för varje användare finns på plats i databasen.

Admin-gränssnittet har följande script:
* Full update – Kör en check mot API:t och kollar om det kommit några nya avsnitt och lägger i så fall till dessa.
* Check air dates – Möjligheten att söka efter TV-serier med ett visst air date. Om en TV-serie inte har fått sina air dates publicerade ännu så presenteras de ofta som 0000-00-00. Här kan man ta bort de och sedan köra en Full update för att få in den aktuella informationen.
* Check status – Jämför show status (currently airing/canceled osv) mellan databasen och API och möjligheten att med ett klick åtgärda eventuella skillnader
* Add a new TV show – Sök fram show ID i API och lägg sedan in i databasen via ett script. Endast ett par klick.

Användarhanteringen sker via forumets inbyggda.

Jag tänkte tillämpa budgivning för sidan och sätter ett utgångspris på 1500 kr + moms
Slutdatum är onsdagen den 27:e juli kl. 19.00. Inkommer ett bud under sista halvtimmen så förlängs auktionen 30 minuter, och ytterligare 30 minuter om det sker igen o.s.v.

Senast redigerad av ors den 2011-07-12 klockan 21:06
ors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-10, 16:43 #2
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2010
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar

Reg.datum: Feb 2010
Några inkomster?
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-10, 23:03 #3
Medlem

Medlem

Nej, har inte lagt in några som helst annonser ännu utan mer koncentrerat mig på att få sidan funktionsduglig.
Oläst 2011-07-11, 16:33 #4
Medlem

Medlem

Har mottagit ett bud via PM på 1500 kr
Oläst 2011-07-15, 15:42 #5
Medlem

Medlem

Har även tvhelpr.eu reggad till 2017 som medföljer. Registrerad hos Binero.

Lookup via http://www.eurid.eu

Name tvhelpr.eu
Status REGISTERED
Registered 7 April, 2011
Expiry Date 30 April, 2017
Last update 7 April, 2011, 7:00 am

Enligt Binero.se/doman så står det dock "** Transfers och överlåtelser av .EU-domäner är tills vidare stängt på grund av en pågående uppgradering. Det går naturligtvis bra att peka domänen mot våra namnservrar och nyttja tjänsten ändå."

Jag hjälper er att peka om domänen tills dess att den går att överföra.
Oläst 2011-07-26, 22:57 #6
Medlem

Medlem

Har mottagit ett väldigt intressant erbjudande via PM som jag måste tacka ja till. Sidan stannar i min ägo men kommer att utvecklas vidare av bland annat mig.

Intresset har varit väldigt lågt för sidan i övrigt, så jag hoppas att ingen tar illa upp för att jag avbryter auktionen.

Ha det!
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017