FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Har sökt länge på detta men inte riktigt hittat något bra svar. Jag vet hur det fungerar med att ge ut olika belöningar typ biobiljetter mm till sina besökare men inte när det kommer till pengar. Om jag har en cashback-site där användarna får pengar när de shoppar eller registrerar sig på diverse siter hur ska detta bokföras? Finns det något sätt man kan komma undan sociala avgifter osv? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du betalar ut mindre än 1.000kr per år per individ så behöver du inte böka med sociala avgifter och liknande.
Vad jag vet så saknar det betydelse om detta sedan är i pengar eller i varor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det fanns en tråd här på wn.se för något år sedan som tog upp det om någon orkar söka i arkiven.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
http://www.wn.se/showthread.php?t=1044586 denna tråd antar jag att du syftade på. Var osäker på om det bara gällde belöningar eller om samma regler även gällde för pengar. Är det likadant ifall man skulle köra sitt företag genom något annat land?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Skatte- och redovisningsmässigt bör det inte spela någon roll om du betalar i varor, tjänster eller kontanter.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|