FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hej.
Går det att förnya .NU-domäner som precis gått in i Record status: NotRenewed ? Jag vet inte hur jag missade fakturan men nu sitter jag i den sitsen hur som helst. Via .nudomains sida verkar det gå att förnya men det kan ju vara en miss i deras gränsnitt. Alternativt går det via mitt nuvarande ombud? Jag har kontakt med dem nu men vet inte riktigt när jag kan få något svar från dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja hur missa du den?
![]() Din registrar borde väl kunna förnya den medan den är pending drop? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() En tråkig miss att göra.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nää tror det var från Nunames själva...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja det går att förnya domäner i not renewd statusen, iaf via EPP, om nunames själva stödjer det på sin slutkundssida är dock en annan fråga.
/ Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Loopia verkar inte ha särskilt bra stöd för support när jag inte har någon aning om mitt kundnummer så jag kanske vänder mig till nudomain i stället för att förnya. Någon som vet hur man får kundnummer hos loopia? Kan det stå i något mail eller liknande? Deras skicka ut nya uppgifter fungerar inte i detta fall eftersom jag inte vet vilken domän kontot använder som inloggning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Blir ingen katastrof förhoppningsvis ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är ingen extra kostnad att förnya från not renewed, varken från nu registry eller mot våra kunder. Om du ska förnya den hos Nunames direkt så går det bara om det ombud du har idagsläget INTE kör EPP. Om ombudet använder t ex mail i kommuniktationen mot nunames så går det att förnya domänen. För att testa om du kan förnya direkt hos nunames så kan man skiva in domännamnet på http://www.nic.nu/cgi-bin/secure/renew/default.cfm
Anledningen till detta är att EPP servern kräver fullständig kontroll över domänen och det skulle bryta mot en massa policys om någon extern part uppdaterade förfallodatumet utanför EPP server vet något om det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har inte läst vad andra svarat här i tråden men sålänge statusen "NotRenewed" finns på domänen så kan du ALLTID "återuppta" domänen genom att helt enkelt kontakta Nunames. Det är väldigt lätt
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|