FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har haft lite funderingar ett tag att sälja en eller ett par av mina hobbyprojekt. Inte för att jag inte tror på dem, utan för att jag inte har möjlighet att lägga ner den tid och kärlek som de kräver för att växa sig riktigt stora.
Här på WN.se görs det ju en hel del försäljningar av webbplatser, men resultatet verkar vara mycket varierande. Hur skall jag lägga upp det för att bäst sälja en sida? Auktion? Fast pris? I PM eller i tråd? Vad är din erfarenhet som köpare / säljare? Är det generellt ett problem att det inte finns administration för allt och att man måste gå in i databasen och pilla? Hur ser den typiska köparen ut? Är det vettigt att lägga ut annons på t.ex. Blocket eller finns det bara bôs där? Tacksam för svar :-) Mvh Robert |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har mest köpt och sålt hemsidor och domäner via personlig kontakt här på WN. Har sett någon medlem och kontaktat denna person och gått den vägen.
När jag har sålt något så har någon kontaktat mig också. Aldrig lagt upp något på en hemsida och försökt sälja det. Oftast får man lägre pris än vad man trodde. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
I regel får du aldrig så mycket pengar som du tycker att projektet är värt, eftersom väldigt få (ingen?) värderar tiden du lagt ner på det.
Om det är hobbyprojekt utan vinst osv, varför ska någon betala många pengar för det? Grunder i projekt är oftast otroligt enkla att få upp, det är användarna/besökarna/kunderna och pengar som är det svåra. På Blocket har jag i princip aldrig sett något seriöst. Gissningsvis så är det enklast/bäst att sälja här och/eller på Miss Domain. Hur den typiske köparen ser ut beror på priset. Handlar det om 100k så får gissar jag på en seriösare/mer erfaren köpare |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan pröva och gränga dem på blocket.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Annars har det fungerat fint med en enorm öppningspost likt den här, där jag berättat utförligt om sajten och fått mig ett antal PM. Kör alltid på auktion + köp-nu pris. Jag kan inte svara på hur den typiske köparen ser ut. Men om du mot all förmodan väljer att inte dela med dig av URL:en till sajten i trådstarten (som jag gjorde) så kan du räkna med att 80% av alla som hör av sig till dig är rena troll. De vill veta vilken sajt det handlar om, vilka sökord du optimerar mot och se ifall det är möjligt att skapa en liknande sajt. De utger sig för att ha en budget - men har inte det. Se upp för den typen av folk! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|