FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
För oss med (mer eller mindre) besökta webbplatser finns det väl en viss oro att sajten en dag skall tappa attraktionskraften. Det finns ju trots allt ett antal exempel på STORA sådana sajter som just steg upp som en sol och föll ner som en pannkaka: Lunarstorm.se Passagen.se Spray.se Altavista.com Lycos.com Geocities.com Ja, de flesta av dessa är ju nästan uråldriga exempel. Kommer ni på några färskare? Personligen tror jag att Yahoo! kommer tappa ännu mer de närmsta åren, men det är förstås bara en gissning.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Personligen tror jag Facebook står lite i bakgrunden med en kölapp i hand. Tar nog lång tid för dem att falla, men antar att det måste vända någon gång.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Hur konstigt det än låter så känns det väldigt mycket som en fluga. (Kommer antagligen vara en väldigt långvarig sådan, men väldigt svårt att se Facebook med samma dragningskraft idag om 5 år.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
myspace.com - fortfarande stor men tappar för var månad som går ytterligare miljontals besökare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
25% tapp i trafik sen januari (Eller något i den stilen) --- Annars tror jag inte facebook kommer tappa så mycket trafik, sidvisningar etc kommer säkert vara kvar. Men då tillströmningen av nya användare avtar kommer de totalt att tappa. Frågan är när. Kanske dags för varje kines att skaffa ett konto, vad händer då? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Frågan är om kinesiska sajter/sajtägare har en chans att bryta sig in på en engelskspråkig marknad. Det handlar om mer än bara översättning, kultur och traditioner. För min del så tycker jag Facebook gjorde fel när de slopade geografisk indelning. Folk vill oftast bara kommunicera på sitt eget språk med landsmän. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det tycker jag är en av Facebooks stora styrkor tillsammans med den stora genomslagskraften som gör att kan säga "Lägg till mig på facebook" till folk man träfar och som man vill behålla kontakten med och förvänta sig att personen faktiskt har ett konto. Det har man aldrig kunnat göra tidigare. Det krävs verkligen något extraordinärt för att ta detta ifrån facebook och på så sätt kunna konkurrera på riktigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det är viktigt för mig och för dom att faktiskt ha kontakt, och det har vi haft i snart tjugo år på olika sätt. Men FB blev den perfekta lösningen för oss, så jag tror stenhårt på att fb kommer hålla länge. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
patjoh,
Bra exempel! Deras nya layout etc verkar inte hjälpa. Kan nog bli en gigantisk pannkaka tillslut.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
Svara |
|