FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag registrerade domänen datorguiden dot se 2004, och utvecklade en kass "datorsupportsite" där folk kunde ställa frågor och få svar av två - på den tiden arbetslösa - supporttekniker. Siten lades ner efter några månader när jag fick jobb och var generad över min usla phpkodning (det var i början av min webkarriär), och har sedan dess enbart används till mail.
Men jag funderar nu på att kanske rycka tag i det igen, och slänga upp nånsorts guide för "månadens bästa köp" av datorer (och försöka få in $$$ via reklam), eftersom jag via mitt nuvarande jobb köper in många olika modeller och har viss koll på vad som är bra eller inte. Hade det varit en idé, eller är domänen i sig värd nått? Jag har ingen koll alls på domänvärdering, men tycker ändå den är ganska bra för det jag beskrev ovan. Ni får hemskt gärna komma med en grov uppskattning av vad jag kanske skulle kunna få för den (100kr? 1000kr + en stock snus? TREHUNDRATUSEN KRONOR!!!1!?), annars vore jag tacksam för råd - utveckla en site eller sälja domänen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Du skulle nog kunna få 2-3000 om du hittar rätt köpare.
Du borde kanske utveckla sidan och kanske göra något mer åt köpa-dator-guide varför inte en väldigt enkel guide för äldre/barn? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Om jag minns rätt så har en kille försökt sålt Mobilguiden . se för 25000.. vet inte om han fick domänen såld. Har du någon statistik på besökare?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Helt okej domännamn, men tror som tidigare skribent inte du får mer än 2-3k. De flesta som har domänportföljer har redan annat de kan utveckla och "datorguiden" i sig har ju inga sökningar.
Så det är ju bara om någon vill utveckla en site från scratch, dvs helt utan SEO-fördelar. Tycker du ska väcka dina gamla php-skills och göra siten till din helg-hobby! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Haren: runt 20st per månad (bots oräknade). Vette fan hur de hittar dit.
Tack för svaren. Jag tar nog och drar igång nått då. Kanske wordpress-baserat? Tycker iofs det är äckligt med grejer som jag inte själv utvecklat, men eftersom jag inte har någon talang för design och bara vill få upp en startraket för att komma igång fort så... Om det går bra så kanske jag återkommer med försäljning för större summor om ett år, när jag ska finansiera en långsemester till Australien. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|