FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Blocket växer i världen.
Här är alla syskonen. www.segundamano.com.ar www.yapo.cl www.segundamano.com.mx www.vende.pe www.willhaben.at www.kapaza.be www.segundamano.es www.soov.ee www.tori.fi www.leboncoin.fr www.aggeliopolis.gr www.jofogas.hu www.subito.it www.custojusto.pt www.blocket.se www.tutti.ch www.ayosdito.ph www.sahiPasand.com www.berniaga.com www.mudah.my Varför var det inte jag eller du som startade det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är ju inte så att Blocket är ensamma om att finnas i 20 länder
![]() ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-03-25 klockan 13:24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag vet att det nästan enbart är när du skrivit något som jag kommenterar men du skriver verkligen så konstiga saker att man blir tårögd, tartar.
Ingen har hunnit påstå att Blocket är ensamma om att finnas i 20 länder, ingen har påstått att det inte finns fler miljonidéer eller att det är hopplöst att finurla ut något själv. Det som är kul att det är en så pass enkel idé som funnits i den "analoga" världen i all evighet som har lyckats slå så jäkla stort. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
IM-tjänster: kombination av brev och telefon E-posttjänster: elektroniska brev Webbtidningar: helt enkelt bara elektronisk variant av tidningen Blocket: second hand-butiken som täcker hela landet Bloggar: en modern variant av dagboken Katalogtjänster: telefonkatalogen Tradera: auktioner på nätet Communities: alla gamla mötesplatser för människor uppskalat E-butikerna: vanliga butiker Det mesta har funnits i den analoga världen, ofta i hundratals år, och det handlar om väldigt enkla idéer (även om utförandet sedan blivit förbättrat steg för steg) och företeelser i de flesta fall. I de fall man inte kan hitta någon bra analog jämförelse, t.ex. för prisjämförelsesajter, så handlar det ofta istället om att använda den moderna tekniken för att lösa problem som tidigare varit svårlösta. Data som ändras frekvent var väldigt krångligt att hantera tidigare. Och innan du hinner tolka även det här inlägget på något tokigt sätt så får jag väl skriva att det inte är menat som kritik riktad mot någon person alls ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-03-25 klockan 14:40 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-03-25 klockan 20:11 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Betänk att Blocket värderades till 183 miljoner 2003 när grundaren Henrik Nordström köptes ut.
Senaste bokslut 2009 ger ett resultat före finansnetto på 286 Mkr. Bra affär. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|