FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tjena,
Jag visar bilder i <li> format, och om man markerar en <li>, så vill jag att <li> value ska skickas vidare i formuläret. PHP-kod:
Problemet är dock att när man trycker på Apply, så skickas inte value 1 om man har klickat på den bilden. Jag har provat att använda hidden input boxar, men det hjälper ju såklart inte eftersom då blir alla set, även om användaren inte har tryckt på den bilden. Jag har också provat att använda <input type="image"> men funkar inte bra heller (estetiskt. blir inte lika snyggt eftersom det inte funkar med css klassen). Har ni några förslag hur man kan gå tillväga för att få datan skickad? Anledningen till att jag har det i <li> är för att jag vill visa alternativen på ett snyggt sätt. Tack |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du försökt med jQuery + ajax?
Jag är inte helt säker på hur du vill ha det och hur det ska fungera, men känns som om det borde vara lättast att lösa igenom det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är ju typiskt att problemet blir löst nästan direkt efter man har skrivit om det här..
Jag återkommer om jag får några ytterligare problem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Javascript lösning. Inte den finaste men funkar.
PHP-kod:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skulle byta ut ol-listan mot:
PHP-kod:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jo absolut
![]() Nu är det dock inte så att jag har siffror i ol lista. Jag gjorde endast så för att enkelt visa hur problemet blev löst. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|