FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Satt på irc nu i morse (#webmasternetwork) och speedxxxcore började snacka om cloudstorage. Surfade in på Amazon's S3 och såg till min förvåning att dom har något som heter "free tier" för att locka nya användare. Kort sagt det det tillgång till en begränsad användning av deras tjänster - gratis, i ett år! http://aws.amazon.com/free/ Citat:
Kort sagt är det alltså en VPS, som är totalt gratis om du har lite trafik, och snorbillig om du har lite mer ![]() Pay-as-you-go! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Får allt ta mig en titt på det här
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har en EU instans på ns3.jine.se som kan ni pinga/tracerouta till etc
![]() Eller testa uppslag av t.ex. jine.se ![]() EDIT: När ni skapar VPS:en btw finns det ett par defaultinstallationer att välja mellan, men om ni väljer "community created images" eller liknande finns istortstt alla vanliga OS att välja mellan, ink. Debian 6/Ubuntu. Själv kör jag en Micro instans på en Debian 6 (Squeeze) Base installation. Senast redigerad av Jine den 2011-03-03 klockan 10:43 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tackar för tipset, skall genast undersökas!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hur lång tid tog det för er före dom aktivera konto?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Efter telefonvalideringen tog det några sekunder bara innan jag hade mailet, däremot var telefonverifieringen något buggig. Det tog några försök innan det fungerade. Per telefon fick jag höra att det lyckats och på skärmen stod det att det misslyckades.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Okej, för telefonvalideringen är redan avklarad sedan några timmar tillbaka. Men nada maik än.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|