FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
http://www.engadget.com/2011/02/14/g...ck-sites-from/
Intressant är att google kommer titta på feedback från domäner som användare skickar in och eventuellt utesluta dom i ranking-algorithem.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är ju bara ett nytt sätt att anmäla sidor på. Det har man kunnat göra länge. Men förr så var det väl bara seo-folket som kände till det och som satt och anmälde varandra. Nu kanske det blir 1-2 riktiga anmälningar av vanliga surfare på varje hundratusen dito.
Jag tror att Google enbart kommer att använda den data de samlar in för att flagga sidor som misstänkta. Att bara få anmälningar emot sig kommer inte att räcka för att falla i serpsen, så länge som man följer Googles riktlinjer i övrigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Man kan ju hoppas att detta gör att google granskar sidfarmar mer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Google är nog (som ni varit inne på) för stora och smarta för att missa de eventuella nackdelarna med denna funktion. Jag betvivlar på att detta var något förhastat.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Gammal tråd men läste precis följande på:http://googlewebmastercentral.blogspot.com
'In some high-confidence situations, we are beginning to incorporate data about the sites that users block into our algorithms. In addition, this change also goes deeper into the “long tail” of low-quality websites to return higher-quality results where the algorithm might not have been able to make an assessment before' |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Finns det någon "vanlig" användare som använder den funktionen? Jag tror det är till 99% seo-firmor och andra som vill sänka sina konkurrenter.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|