Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

fråga gällande facebook annonsering

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-10, 20:52 #1
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
Standard fråga gällande facebook annonsering

Har en fråga gällande facebook annonsering.
Har idag för första gången skapat en kampanj som skall pågå i en vecka och när jag redigerade kampanjen och skulle gå vidare till betalningen så fick jag ju sätta "livstidsgräns" att kampanjen max får kosta säg 1000 kr.

Betalade med mitt visa kort, men det har inte dragits några pengar.
Tittade efter i inställningar under "annonser" och ser att det står info om faktura och dylikt, jag kanske bara är allmänt nojig men kommer de skicka ut en faktura? Kommer de dra av pengar löpande, är det något jag missat?

Vad menas med maxbelopp per dag? Min kampanj fick inte kosta mer än 400 men det står maxbelopp 1500 kr.. ber om ursäkt om min okunskap men facebook ads är nytt för mig

Bättre bild http://img43.imageshack.us/f/facerf.png/
Bifogade bilder
Filtyp: jpg face.jpg (19.6 KB, 44 visningar)
MKÖ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-11, 01:23 #2
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2009
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Ursprungligen postat av MKÖ Visa inlägg
Har en fråga gällande facebook annonsering.
Har idag för första gången skapat en kampanj som skall pågå i en vecka och när jag redigerade kampanjen och skulle gå vidare till betalningen så fick jag ju sätta "livstidsgräns" att kampanjen max får kosta säg 1000 kr.

Betalade med mitt visa kort, men det har inte dragits några pengar.
Tittade efter i inställningar under "annonser" och ser att det står info om faktura och dylikt, jag kanske bara är allmänt nojig men kommer de skicka ut en faktura? Kommer de dra av pengar löpande, är det något jag missat?

Vad menas med maxbelopp per dag? Min kampanj fick inte kosta mer än 400 men det står maxbelopp 1500 kr.. ber om ursäkt om min okunskap men facebook ads är nytt för mig

Bättre bild http://img43.imageshack.us/f/facerf.png/
Facebook annonseringen fungerar precis som adsense, dom drar pengar från ditt konto ungefär en till två gånger i månaden.

Maxbelopp per dag innebär att du får sätta ett maxtak på hur mycket du är berädd att lägga på din annonsering per dag.

Rekommenderar dig att börja på en rimlig nivå och sedan mäta trafiken och övrig frekvens. Många har upplevt att alla klick inte stämmer.
audemars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-13, 11:42 #3
heavencloudss avatar
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2009
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare
heavencloudss avatar

Reg.datum: Dec 2009
Citat:
Ursprungligen postat av audemars Visa inlägg
Facebook annonseringen fungerar precis som adsense, dom drar pengar från ditt konto ungefär en till två gånger i månaden.

Maxbelopp per dag innebär att du får sätta ett maxtak på hur mycket du är berädd att lägga på din annonsering per dag.

Rekommenderar dig att börja på en rimlig nivå och sedan mäta trafiken och övrig frekvens. Många har upplevt att alla klick inte stämmer.
Du menar Adwords va?

Jag håller med audemars, många klick är bluff, även likes av bluffmedlemmar som facebook reggat.
heavenclouds är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-12, 23:57 #4
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Du betalar ju antingen per klick eller per visning(antar jag) och lägger bud vid varje sidvisning.
Det måste man ju men andra mäta innan man kan fakturera eftersom det inte alls är säkert att du kommer upp i ditt maxtak om du lägger för låga bud.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-14, 00:10 #5
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Facebook drar pengar allt mellan 2 gånger per dag till 1 gång i månaden. Du får ett halvtaffligt kvitto per transaktion.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-13, 23:46 #6
evomedias avatar
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
evomedias avatar

Reg.datum: May 2008
Väcker liv i denna tråd=)

När jag började med FB annonsering för ca 1.5 år sedan så betalade jag ca 1 kr per klick vilket jag tyckte var helt ok, jag körde fb annonsering i 8 månader och i slutet så betalade jag ca 3 kr per klick samt att den storslagna försäljning som fb gav började avta... Så jag slutade med annonseringen...

Min annons vände sig till alla i hela sverige och i början så var det bud som fb föreslog för att mina annonser skulle synas mellan 70 öre och 2 kr men detta ökade som sagt under de 8 månader jag körde annonserna när jag slutade så var deras budförslag för att annonserna ska visas mellan 2.5 och 5 kr...

Tänkte köra igång nu igen och kolla läget och jag blir helt mållös när jag ser deras förslag för att annonserna ska visas, mellan 100 och 134kr per klick är deras föreslagna bud är dom helt rubbade eller???

Någon som annonserar och vänder sig till hela sverige? vad betalar ni per klick?

ignorerade deras förslag och satte 5kr inget hände, satte 10kr inte en visning, satte 20kr/klick fick 45 annonsvisningar...

Är det något fel på mitt konto? ingen kan väl ändå betala så mycket för ett ynka klick...
evomedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-18, 20:45 #7
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av evomedia Visa inlägg
----

Är det något fel på mitt konto? ingen kan väl ändå betala så mycket för ett ynka klick...
De kanske hoppas på att ingen klickar, då syns annonsen och man får bygga varumärke.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017