FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej! Jag har kollat runt och nu har jag fått klart för mig att det krävs en Mac för att kunna lägga in en färdig app på Appstore.
Jag är verkligen sugen att pröva lite men har ingen Mac och har ingen möjlighet att införskaffa en heller, än mindre endast för detta ändamål. Nu undrar jag: Är det möjligt att på ett lagligt sätt brygga utvecklingsmiljön till Windows och sedan när projektet är färdigt lägga till appen på Appstore via en Mac? Finns det en emulator som låter en köra Mac program på en Windows? Det är den sista fråga som jag är mest nyfiken på, då jag har sett några intressanta hjälpprogram som tyvärr är utvecklade för Mac, men som vore guldkorn att använda. Det borde väl gå att: 1. På något sätt köra ett Macprogram på en Windows. 2. Utveckla appen på en Windowsbaserad Dator 3. Skicka filen till en Mac 4. Lägga till på Appstore. Tacksam för svar! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
du kan alltid köra en virtuel maskin med osx...
vmware ex |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vore ju smartare om Apple fixade utveckligsmöjlighet på Windows, fast då har de ju svårt att tvinga in folk till os x om folk kan få en valfrihet.
De får snegla på Android där man kan välja os själv för utveckling. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Skaffa en dator med EFI bios och installera OSX på rdigt?
![]() http://www.makeuseof.com/tag/how-to-...t-using-a-mac/ Senast redigerad av BarateaU den 2011-01-21 klockan 09:49 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag tror faktiskt det smidigaste sättet är att skaffa t.ex en mac mini, kostar ca 5000 kr på blocket. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kör vmware till windows och kör mac os x 10.6.4 för att utveckla iPhone appar, utan problem. Visst det går inte så snabbt alla gånger men det fungerar. Dock kodar jag i windows miljön men testar och kompilerar med vmware och mac os x.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
"Apple Mac PowerBook 12" 867MHz, 40GB hårddisk, 640MB minne, Combodrive - läser DVD och bränner CD, inbyggt trådlöst nätverkskort - Airport, Bluetooth, bra batteri och laddare. En liten mycket smidig och snygg liten laptop som är i mycket bra skick och har som sagt ett bra batteri! Original och färdigprutat!" Den kostar endast 1900 på blocket, tycker det låter som en schysst affär. Men vet ingenting om Mac så undrar om den skulle klara av programmet Corona SDK? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|