FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjena.
Har just lanserat mitt senaste projekt ProffsKnuten.se under sloganen "Låt proffsen hitta dig istället". Tanken är att folk som vill ha saker gjorda inom web/it/data-branschen ska kunna posta ett uppdrag här och sen kan vi, webmasters och andra konsulter/frilansare, ge våra offerter på uppdragen. Detta gör att man slipper "känner du någon som kan si och så?" samt gör det enkelt för företag att dels veta vad man får och hitta ett bra pris. Dessutom tycker nog många nördar att det är rätt segt o ringa runt o försöka hitta uppdrag så för sådana kan detta göra själva säljprocessen enklare. Ta en titt och ge gärna feedback! Tack! Edit: Inser att jag inte läste att man måste ha 20 inlägg innan jag postade denna. Ber om ursäkt, blev uppmanad att posta här av en redan registrerad medlem. Syftet är att få feedback av potentiella kunder (nerdz and webmasters) och har inte hittat många andra bra svenska ställen att få det. /J Jonatan Littke Senast redigerad av Littke den 2010-12-17 klockan 14:42 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hur är flödet? Dvs att konkurrera mot typ freelancer.com osv?
Tycker de såg bra ut, dock får du nog göra lite annat listning senare om de kommer in massvis med "annonser" så de går att få översyn, men de är ju inget problem då du har kategorier redan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tycker det är en väldigt enkel och användbar sida! Lycka till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
"Hur är flödet? Dvs att konkurrera mot typ freelancer.com osv?"
Ja, alltså det är ju inte exakt samma sak vad jag förstår, här är det mer att du begär offerter från (max fem) svenska företag/konsulter. Det känns som det är mer relevant för en svensk upphandlare än att gå till freelancer.com. På ProffsKnuten är även webbyråer etc med. "Tycker de såg bra ut, dock får du nog göra lite annat listning senare om de kommer in massvis med "annonser" så de går att få översyn, men de är ju inget problem då du har kategorier redan." Ja, det är sant, får fixa det ![]() Något mer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Idén är jättebra!
Jag tror det finns ett enormt behov av en (välanvänd) tjänst som denna i Sverige. Angående designen tycker jag den känns lite väl standardaktig och opersonlig. Ser ut som man valt en färdig wordpress-template. Missförstå mig inte. Det är snyggt, men jag saknar unik branding. Det finns inget direkt säljande på förstasidan utan det är väldigt plain. När jag besöker sidan tänker jag "standard, information, wordpress" snarare än "cool, smart, unik". Man måste ibland "dölja" en bra produkt i en snygg förpackning för att sälja och fånga intesse, något som inte hade behövts om det inte fanns så mycket andra bra och dåliga tjänster som döljer sig bakom snygga förpackningar. Sätt en repknut i logotypen och ge tjänsten lite färg och en känsla av att det är ett varumärke. Det är de små sakerna som gör att man kommer ihåg en bra produkt, oavsett om det är en gräslig logga (det är den, egentligen) som Google eller När jag som användare hittat en bra tjänst måste jag ha något som hjälper mig komma ihåg den, som "just det, den där fula sidan med löjligt namn men som hade så bra sökning, Google!", eller "visst ja, den där sidan med massa rep där man knyter kontakt, Proffsknuten!". Idag tänker jag: "asch, det var en bra sida... hm jag kommer att den såg ut som en vanlig wordpressblogg med text... jobbloggen.se??" Det är ju en hel vetenskap att fördjupa sig i, och det finns inget som säger att din sida inte kan bli populär utan nämnda säljtekniker. Men det är troligen större chans. En snygg sida med bra innehåll som bara behöver lite krydda. En annan sak jag tänkte på är att det finns en problematik som vissa uppdragsgivare kan bli utsatta för, nämligen de som bara vet att de behöver en hemsida och måste välja mellan programmering eller webdesign. Det där är alltid svårt, och det finns många som kallar sig webdesigners men bygger hemsidor från grunden. Programmering kan ju också innebära mycket annat än att "bygga hemsida". Det kanske är något att ta upp vidare här i tråden hur man ska utforma såna kategorier, och kanske finns det liknande tjänster att använda som förlagor? Hoppas jag gett någon form av inspiration. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Skön sida, inget som sticker i ögonen.. Den påminner lite om en IPhone app
![]() Vilken kategori annonsen ligger i tycker jag borde stå med lite större text eller kanske enbart lite tjockare text. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nar man klickar pa "lista jobb" ordna garna upp sa att man kommer till en sida med alla kategorier och sedan antal annonser dar. Se exemplet nedan hur jag menar.
Programmering / bygga hemsida (3) Webdesign / designa hemsida (8) Grafisk design/illustration (2) osv osv.. Annars, en jattebra tjanst! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
@doridori: Tack för mycket bra feedback. I grund och botten håller jag med dig och snickrar på en ny design. Den nuvarande designen är snodd (git clone) från mitt gamla projekt SimpleEditions.com, men ville inte spendera för mycket tid om jag inte visste att det skulle lyfta, och det känns so far som ett riktigt bra projekt.
Här finns nya designen jag jobbar på just nu (under konstruktion, saknar footer och massa tweaks): http://dl.dropbox.com/u/2853689/prof..._mockup_v3.png Bättre? =) Den är också rätt WordPressig (följer en guide) men ändå. Ska tweaka den ännu mer. @Doctor.Data: Japp, tack! ![]() Senast redigerad av Littke den 2010-12-21 klockan 11:50 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ta garna bort "sahar funkar det" och skriv istallet "sa funkar det". Pa nagot satt later det battre. Lite sarskrivningar ocksa hittade jag. Klicka pa "Sahar funkar det" och sen gar du till andra stycket och laser direkt "Sahar....". Jag tycker du ska borja meningen med "Nar jobbet ar godkant......" istallet for "Sahar...."
Skapa garna en omdessida ocksa (om du inte har det) dar man kan lagga ett omdome pa foretaget, liknande som finns pa tradera. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||