FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Låt säga att jag vill spendera mellan 10,000 och 15,000 på marknadsföring för en produkt i ett nafs. Vad tycker ni ger mest per krona? Jag har aldrig annonserat i tidningar förut och funderar på om annonser i t.ex Metro eller DN ger speciellt mycket (givetvis med placering i rätt tidningsdel). Någon som har erfarenhet av detta? Jag vill få så stort genomslag som möjligt på en gång för denna summa, och inte sprida ut det över t.ex en månad, så AdWords är inget alternativ. Tacksam för tips! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Hur kommer det sig att ni inte väll använda google adwords? det borde väll vara det som ger bra avkastning rent generellt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Har använt Reklamfixaren och det gav rätt dåligt resultat, 0,01% av mottagarna besökte sidan. Tack för tipset dock! Google Adwords är bra och kostnadseffektivt, men på just de sökorden jag vill åt så är det inte alltför många sökningar, handlar om runt 10,000 visningar om dagen, och då främst på display-nätverket och inte via Googles sökmotor (där handlar det om runt 200 sökningar om dagen). Så det har inte gett så mycket hittills, handlar om 3-4 klick om dagen och jag vill ha lite mer resultat än så. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Traditionell tryckt reklam är inte att föredra på sån liten budget, såna budskap måste upprepas för att få effekt.
Google adsense, nischade sajter för er målgrupp, nyhetsbrev till rätt målgrupp och möjligen SEO är nog bäst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag annonsera 2-3 ganger i aftonbladet. Bade i pappersupplaga och i pa webbplatsen. Det gav genomslag direkt vill jag lova. Bara rasslade lite och pa drygt en vecka gick jag fran 1500 anvandare pa ett utav mina forum upp till 11-12.000 anvandare. Aktiviteten blev hog och den ar det an idag.
Men jag skulle nog annars kora adwords eller annonsering i Aftonbladet, Expressen, pa Arlanda Flygplats, Stockholm C, Goteborg C och Malmo C. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Det låter ju trevligt.. min uppfattning av tryckt reklam är att det inte ger så bra respons, men det kan ju vara så att man måste synas ett par gånger som det påpekats för att besökaren/läsaren ska upptäcka en.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |