FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Kör en blogg som laddar ganska långsamt. Har optimerat javascript, cachat osv men det går fortfarande långsamt. Jag misstänker att det är sajten snarare än servern som är långsam men hur vet jag att det inte är webbhotellet server som är "boven i dramat"? Kan man jämföra olika webbhotell på något enkelt sätt? Jesper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Till att börja med, har du provat att avaktivera alla plugins och sedan se om bloggen går långsamt? Vilket cache system använder du?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Så jag behöver nog inte se mig om efter andra webbhotell. :-) Jesper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du kan ju alltid slänga upp en struntsida som du kan använda som referens. Annars kan du utgå från att det oftast beror på din sajt om det börjar gå segt precis när du installerat något. Just plugins till WP brukar ställa till det för många när man installerat det ena efter det andra.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-13 klockan 20:43 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det kan ju vara vettigt att slänga upp en statisk sida för att se hur pass den laddar.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
släng up en default wordpress installation. då drar den från databas, php och någon enstaka bild.. det är minimalt den drar från databas osv men det är bättre än en ren html. om den segar då.. då är det allvarliga fel på ditt webbhotell. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan även rekommendera WPCandy's Sample WordPress Content.
Rätt gammal idag, men fungerar fortfarande helt ok. Googlar du lite, så hittar du säkert nyare och bättre alternativ. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
I början körde jag på Loopia. Sedan flyttade jag samma site till en Amazon EC2 micro-instans (kostar samma pengar). Om du tittar på min Pingdom graf kanske du kan gissa när jag gjorde flytten:
Jag har skalat av ytterligare 200ms nu då jag skiftade från en överbelamrad Joomla-design till en smal Wordpress. Senast redigerad av bo0ork den 2010-12-17 klockan 12:12 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
vaffö inte testa med loadimpact.com
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vet inte hur intressant resultatet blir. Iaf deras free test lyckades inte ens få server load över 0.15.
http://loadimpact.com/result/www.lin...3bebc56c151e3f |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|