FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Efter mycket slit har vi lanserat Offertsidan. Offertsidan är en bred knytpunkt för privatpersoner och företag på Internet.
För privatpersoner erbjuder vi möjligheten att begära offerter från våra anslutna företag. Utöver detta erbjuder vi ett brett artikelsortiment för att ge tjänstebeställare en överblick över vad som standardmässigt ingår i vissa branscher, hur diverse tjänster genomförs och i vissa fall hur man gör det själv. För närvarande finns 74 artiklar publicerade tillsammans med illustrationer vi själva står för. Då man begär en förfrågan kan bilder och övriga filer relaterade till förfrågan laddas upp. Vissa formulär är skräddarsydda för att göra det så enkelt som möjligt för tjänstebeställare att beskriva sina behov och samtidigt underlätta för företag att ge en konkret prisbild. För företag erbjuder vi en betydligt större plattform. Här finns möjligheten att köpa tjänstebeställares förfrågningar för att skicka offerter på. Offerter kan utformas på två olika sätt: standardiserade textformulär och grafiska offerter. Grafiska offerter utformas med hjälp av ett lättanvänt webbaserat WYSIWYG-verktyg med möjlighet att välja bilder bland färdiga bildgallerier eller ladda upp egna. Text och bild kan utformas med total frihet och då grafiska offerter sparas konverteras de till både bild- och PDF-format. Företag väljer naturligtvis själva om de vill utforma grafiska eller textbaserade offerter, vi gör ingen konkret skillnad på behandlingen av dem två. Företag erbjuds dessutom möjlighet att organisera kundlistor, produkter och interna att-göra-listor med påminnelser direkt på siten, via email eller SMS. Offerthanteringen och samtliga anknutna moduler är fullt integrerat med vårat fakturaprogram för att underlätta administration av, ptja, rubbet! :-) Självklart kan företag ställa in presentationer och visa referensjobb med både bild och text till sina potentiella kunder. Vi lägger användarvänlighet i fokus, därför drivs siten primärt av en AJAX front-end. I övrigt består back-enden av ett litet internt samarbete mellan PHP och Pike. Det vore nu högt uppskattat att motta feedback på detta lilla projekt! Vad tycker ni? Vad kan förbättras? / Niklas, huvudutvecklare |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sidan är huller om buller på min skärm, välkomstbannern är längst ned på sidan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
I övrigt fungerar siten hittills till synes felfritt i standardinstallationer av Internet Explorer 8, Chrome, Firefox, Safari och Opera under såväl Windows, OS X och Linux. Viss skillnad finns dock mellan dem främst på grund av rådande skillnader mellan hur webbläsare tolkar CSS. Jag har däremot inte hittat några funktionsskillnader. /N |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Kategorierna och kanske framför allt deras underkategorier känns inte riktigt 100%. Dels är vissa av dem inte tjänster, utan produkter. Under vissa kategorier är även produkterna väldigt specifika. Det gör nog att det blir knepigt för någon som inte är så insatt att veta vad de ska välja, och det de egentligen söker kanske inte ens listas. Det blir ganska mycket 'övrigt' isåfall, trots att det finns så många möjliga val, och det känns onödigt. Jag tror ni antingen behöver förenkla lite grann vad gäller detta, eller totalt släppa loss och köra ett tagg-system med tusentals val- och sökmöjligheter.
Tillägg 5 minuter senare: När jag tänker efter tror jag en ensam sökruta skulla funka bäst, med en smart sökfunktion som hittar rätt oavsett om man t.ex. söker på "jag ska gifta mig tihi" eller "vigselanrättningar". På så sätt blir det enkelt och funktionellt oavsett vem användaren är. Det blir definitivt en massa merjobb, speciellt med tanke på att ni vill vara så breda, men det blir också en såpass mycket bättre tjänst att det kan vara värt det. Senast redigerad av RLM_JP den 2010-12-08 klockan 12:39 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|