FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej!
Om man får länkar till sin web-plats från kriminella nätverk hur går man då tillväga för att få google att bortse från dem? Mvh, Anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det går inte.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Problemet blir om du länkar till sidor som sökmotorer klassificeras som skräp, inte tvärtom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Problemet nu är att vid ett intrång så ändrades index.php sedan har någon lagt upp 25000 länkar till denna sidan.
Gissar att det finns någon tanke bakom alla dessa länkar. Går det att anmäla dem som spam? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jaha, det är så du menar. Om sidor länkar till dig finns det inget du kan göra, bortsett från att kontakta webbmastern.
Om din Wordpress-installation blivit hackad så föreslår jag helt enkelt att du ersätter din index.php-fil med en splitterny. Det bör gå att anmäla länkarna som spam till Akismet - jag vet dock inte vart eller hur det går åt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Att sajterna länkar till dig är inte så mycket att göra åt och det ska inte kunna skada din placering.
Det är däremot allvarligare att din sajt har blivit hackad och att "du" länkar/länkade till de skumma sajterna. Kolla med ditt webbhotell om de har sett något intrång. Alternativt kan de kommit in genom dålig kod på din sajt. Ta ner sajten och rensa den på länkar men se även till att täppa till luckan, annars kommer de nog gå in samma väg och lägga upp länkar igen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Alla utgående länkar tog vi bort inom 8 timmar så jag tror inte att det ska vara något problem.
Det fanns en vilande installation av osCommerce som jag tror att de tagit sig in genom, så för säkerhets skull har denn siten blivit ersatt med en helt HTML baserad site. Och sedan har intrånget anmälts till polisen, ska bli spännande att se vad som händer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Polisen lär inte lägga några resurser på att lösa det. Förmodligen ingen svensk person/grupp som ligger bakom.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Säger som Fredrik: polisen lär inte göra något åt saken, och det är högst sannolikt ingen från Sverige som ligger bakom det hela. Nåväl.
Slutet gott, allting gott... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|